LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    איך להתגרש נכון

    החלטתם להתגרש? חשוב שתתנהלו בצורה נכונה. התנהלות נכונה תסייע לכם לקדם את האינטרסים שלכם בתהליך הגירושין, ולמנוע טעויות שלפעמים אינן ניתנות לתיקון. 

    איך להתגרש נכון

    במאמר הנוכחי נסביר כיצד להתנהל בצורה נכונה בתהליך הגירושין, על מה חשוב להקפיד וממה יש להימנע.

    תוכן עניינים

    גיבוש אסטרטגיית גירושין

    לפני שפותחים בהליך הגירושין, מומלץ לגבש אסטרטגיית פעולה. לשם כך יש להגדיר לעצמכם מה הם המטרות שחשובות לכם, מה הם סדרי העדיפויות ומה הם הקווים אדומים אותם לא תרצו לחצות, ועל פי שקלול הגורמים השונים – לגבש את דרך הפעולה.

    חשוב להדגיש: אין דרך אחת נכונה להתגרש, ואין בדיוק נוסחה שתסביר לנו איך להתגרש נכון. לכל מקרה יש את הייחודיות שלו, ולכל מתגרש/ת יש את המטרות המיוחדות לו/ה. האסטרטגיה הנכונה היא כזו שמותאמת למקרה הספציפי שלכם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      גירושין ממושכים עלולים לגרום נזק רב

      גורם מרכזי שיש לקחת בחשבון הוא גורם הזמן. הליכי גירושין עשויים להימשך זמן רב, בוודאי כאשר אין הסכמה בין בני הזוג על נושאים רבים, ועליכם לחשוב היטב האם כדאי לכם להיגרר לגירושין ממושכים.

      חשוב להבין: גם אם תצליחו לבסוף לנצח במלחמה המשפטית, יתכן שהזמן והמשאבים שאבדו בדרך אינם שווים בנזק המלך, ובשורה התחתונה תצאו כאשר ידכם על התחתונה.

      בנוסף, יש לחשב את העלויות הכספיות הרבות הכרוכות בגירושין ממושכים, לרבות שכר טרחת עורכי הדין ואגרות עבור ההליכים המשפטיים השונים.

      זאת ועוד, איחור רב בחלוקת הרכוש עלול למנוע מכם הזדמנויות עסקיות שלא ישובו או גרוע מכך – לגרור אתכם למערבולת כלכלית שתתקשו לצאת ממנה.

      טובת הילדים מעל הכל

      בני זוג עם ילדים צריכים להכניס למשוואה נתון נוסף: טובת הילדים. מחקרים מראים כי מלחמות בין ההורים עלולות לגרום לילדים נזקים לטווח הארוך, עד כדי הפרעות נפשיות והתנהגותיות.

      משום כך, הורה שמתגרש צריך לחשוב היטב היכן עובר קו הגבול בין עמידה על הזכויות לבין מריבה יצרית וכואבת שפוגעת בראש ובראשונה בילדים. ניצחון משפטי שהושג תוך כדי פגיעה בבריאות הנפש של הילדים אינו אלא הפסד.

      מירוץ הסמכויות – האם לפנות לבית המשפט או לבית הדין?

      הסמכות המקורית לדון בנושאים הנלווים לגירושין [מזונות, משמורת, הסדרי ראייה, חלוקת רכוש] מסורה לבית משפט לענייני משפחה. עם זאת, במידה ואחד מבני הזוג מבקש מבית הדין להתגרש וכורך בבקשה זו גם את שאר הנושאים – בית הדין רוכש סמכות לדון בהם.

      המצב המשפטי שנוצר הוא מה שמכונה: מירוץ הסמכויות. כל צד פונה לערכאה שלדעתו מתאימה לו, וברגע שנפתח התיק אותה ערכאה קונה סמכות בלעדית.

      משום כך, יש לחשוב היטב באיזו ערכאה אתם מעדיפים שיתנהלו ההליכים, ו'לרוץ' להגיש תביעה באותה ערכאה בכדי לתפוס בה סמכות. בכל מקרה, הקפידו שלא לשתף את הצד השני בכוונתכם להגיש תביעת גירושין, שכן הצד השני עשוי להקדים ולתבוע אתכם בערכאה השנייה.

      טיפים נוספים

      איסוף מסמכים והקלטות – הקפידו לאסוף כל מסמך ולהקליט כל שיחה שרלוונטים לגירושין. יש לכך חשיבות גדולה במסגרת דיוני ההוכחות בהליכים המשפטיים השונים. [הערה: יש להקפיד על הקלטות שמותרות על פי החוק, ולהיזהר שלא להיגרר לעבירות פליליות].

      אין לחתום על מסמכים ללא ייעוץ משפטי – אל תחתמו על שום מסמך בלי אישור מעורך דין. מסמכים מהסוג הזה עלולים להוות מלכודת שתמנע מכם זכויות שמגיעות לכם.

      אל תתנו לרגשות להשתלט עליכם

      תקופת הגירושין היא תקופה אמוציונלית ולא פשוטה, אך חשוב לשמור על קור רוח ולא לתת לרגשות להכתיב את ההתנהלות.

      השתדלו להגדיר לעצמכם מטרות, סדרי עדיפויות ודרך פעולה. ותזכרו: התנהלות נכונה יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף