LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    אתה חשוד בסחיטה באיומים – חשוב שתדע

    סחיטה היא עבירה פלילית הבאה לידי ביטוי בהנעת אדם למעשה או להימנעות ממעשה, באמצעות שימוש בכוח או באיומים.

    אתה חשוד בסחיטה באיומים – חשוב שתדע

    חוק העונשין מבחין בין סחיטה בכוח וסחיטה באיומים לצורך קביעת העונש ואופי כתב האישום.

    סחיטה בכוח היא שימוש בכוח שלא כדין כדי להניע אדם לעשות או להימנע ממעשה, בעוד סחיטה באיומים היא איום בכתב, בעל פה או בהתנהגות, כמו גם פגיעה בגופו, בחירותו, ברכושו, בפרנסתו ובשמו הטוב או בצנעת הפרט של אדם.

    תוכן עניינים

    גם איום על אדם בפרסום או הימנעות מפרסום דבר הנוגע לו או לאדם אחר עלולה להיחשב סחיטה באיומים.

    אם אתה חשוד בסחיטה באיומים חשוב שתדע קודם כל עם מה אתה אמור להתמודד.

    ראשית, גם בסחיטה בכוח וגם בסחיטה באיומים דינו של הסוחט הוא מאסר למשך 7 שנים. שנית, אם המעשה או המחדל נעשו עקב הסחיטה, דינו 9 שנים. המשמעות היא שעליך לדעת במה בדיוק אתה מואשם וכדאי שתפנה לייעוץ משפטי של עורך דין פלילי. זו הדרך הטובה ביותר לאתר את הזכויות המגנות עליך מתוקף חוק העונשין, המהווה את ליבו של המשפט הפלילי בישראל.

    מאמרים פופולריים נוספים:עיכוב הליכים פלילי ◄ איזוק אלקטרוניבעילה אסורה בהסכמה

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      זכויות החשוד בסחיטה באיומים

      כל אדם הנמצא בגדר חשוד מחזיק בזכויות שאמורות להגן על כבודו, גופו והרשעתו שלא בדין. זכויות אלו שואפות שיקבל הגנה אופטימאלית ושלא תישלל חירותו. גם במקרים חמורים של סחיטה באיומים וסחיטה בכוח יש לחשוד זכויות עליהן הוא רשאי לשמור. מטרת הזכויות היא לאזן בין האינטרס הציבורי של חקירה, מניעה ומיצוי הדין עם עבירות פליליות, לבין זכויות החשוד כאדם.

      אחת הזכויות החשובות ביותר שלך אם אתה חשוד בסחיטה באיומים היא להתייעץ עם עורך דין. יש לך גם את הזכות להימנע מהפללה עצמית על ידי שמירה על זכות השתיקה, כמו גם את הזכות להיחקר תוך הימנעות משימוש באמצעי חקירה לא הוגנים או לא מקובלים. זכות נוספת שחשוב שתכיר היא הזכות לחקירה הוגנת ואי הפעלת אמצעי חקירה פסולים.

      אם נציגי המשטרה חוקרים אותך בשל חשד לביצוע עבירה פלילית מהסוג של סחיטה באיומים, עליהם להזהיר ולומר לך מפורשות שאתה נמצא תחת חקירה.

      עליהם לפרט בפניך בשל אילו חשדות אתה נחקר ואילו טענות תלויות נגדך. במידה ואתה נעצר בגין אותן עבירות, על נציגי המשטרה לומר בבירור בגין מה נעצרת ולאפשר לך כמובן להיוועץ עם עורך דין בעל הכשרה רלוונטית.

      כך תדע האם אתה נחקר או חשוד

      יש מקרים בהם נציגי זרועות אכיפת החוק לא מעדכנים את הנאשם לגבי הסטטוס המשפטי שלו. זכור כי בעוד מטרת חקירת העד היא איסוף ראיות וחשיפת מבצע העבירה, בחקירת חשוד המטרה היא לקבל גרסה מסוימת או הודאה בנוגע לביצוע העבירה. אם אתה נחשד בסחיטה באיומים, התעקש לדעת מה נושא החקירה ומה החשדות נגדך. כך תוכל לממש את זכותך להיוועץ עם עורך דין רלוונטי ולהימנע מהפללה עצמית הנובעת מתמימות.

      אם החוקר מסרב ליידע אתכם מה נושא החקירה ומה החשדות נגדכם, תוכלו להשתמש בזכות השתיקה.

      חשוב שתעשו זאת תוך הדגשה שהסיבה היא סירוב החוקר לספק לכם את הפרטים שמגיע לכם לדעת לפי חוק. כך תמנעו ממצב בו זכות השתיקה תעמוד לכם לרועץ במהלך ניסוח כתב האישום.

      מומלץ גם במקרה כזה לדרוש את מימוש הזכות לייעוץ משפטי בהקדם ועוד טרם מתן הגרסה שלכם לאירועים. במילים אחרות, אל תילחצו: שמרו על קור רוח, הכירו את זכויותיהם והתייעצו עם עורך דין פלילי.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף