LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    אתה חשוד בעבירה של החזקת רכוש גנוב – מהן זכויותיך

    יסודות עבירת החזקת רכוש גנוב נמצאים בסעיף 413 לחוק העונשין. לפי החוק, אדם המחזיק רכוש שלגביו עולה חשד סביר כי מדובר על רכוש גנוב דינו מאסר 3 שנים – אלא אם הוכיח כי ההחזקה ברכוש נרכשה בדין. 

    אתה חשוד בעבירה של החזקת רכוש גנוב – מהן זכויותיך

    השאלה היא מה עושים בין הצגת החשדות והעברה לחקירה לבין ניהול המשפט. קודם כל, יש לערב עורך דין פלילי המכיר את התחום ובקיא בסעיפי החוק.

    תוכן עניינים

    עורך דין מלווה את הלקוח מהרגע הראשון ועומד לרשותו בכל מקרה של התלבטות. עורך דין יכול לעשות את ההבדל בין הגשת כתב אישום חמור לבין הסדר טיעון או הקלה משמעותית באישומים המוגשים על ידי התביעה.

    שנית, זכויות הנאשם במשפט פלילי כוללות שורה ארוכה של סעיפים. יש למצות את הסעיפים הללו כבר בשלבים הראשונים של חשד לעבירה של החזקת רכוש גנוב.

    בין אם ההחזקה ברכוש גנוב נובעת מביצוע עבירה, מתום לב או מבלבול, שמירה על הזכויות היא חלק בלתי נפרד מהחיים במדינה דמוקרטית. יש להכיר את הזכויות הללו וליישם אותן גם בחדרי החקירות או בין כתלי בית המשפט.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מאמרים פופולריים נוספים:שיקולי ענישה בעבירות מסאתה חשוד בעבירות זיוף והונאה?

      זכויות הנאשם בעבירה של החזקת רכוש גנוב

      הזכות החשובה ביותר העומדת לרשות נאשם במשפט פלילי היא שאין לדון בפרטי המקרה שלא בפניו. מלבד חריגים כמו שפיטת נאשם בפלילי בעבירות קלות, ניהול המשפט בהעדר הנאשם ושפיטת נאשם שלא מפניו מטעמי בריאות, אסור לדון בפרטי המקרה אם הנאשם ובא כוחו לא נמצאים.

      כמו כן, החוק מאפשר לבית המשפט למנוע את נוכחותו של הנאשם בדיון רק אם הוא מפריע ומפר את הסדר.

      זכות חשובה ועקרונית נוספת שכדאי שתדע אם אתה חשוד בעבירה של החזקת רכוש גנוב היא זכות השתיקה. שמור על זכות השתיקה עד שעורך הדין מגיע לייצג אותך וכך תמנע הפללה עצמית. זכות השתיקה חיונית למימוש זכויותיך בחדר החקירות ובדרך למעצר.

      לכל אדם בישראל שמורה הזכות לא לומר דבר העלול לשמש כראייה לחובתו בהליך פלילי. בנוסף, בהליכי החקירה עצמם אדם אינו חייב להשיב על שאלות שהתשובות עליהן עשויות להעמידו בסכנת האשמה. זכות השתיקה לא חלה רק על שיתוף פעולה מצד החשוד בהליכי חקירה משמעותיים, כמו זכות לסרב לבדיקות רפואיות או סירוב להשתתפות במסדר זיהוי.

      מה הקשר בין זכות העיון לבין עבירת החזקת רכוש גנוב?

      אם אתה חשוב בעבירה של החזקת רכוש גנוב, עליך לממש את זכות העיון. מיד עם הגשת כתב אישום קמה לך הזכות לעיין בחומר החקירה.

      הזכות חלה כמובן גם על עורך הדין המייצג אותך ומכיר את פרטי המקרה. זכות העיון רלוונטית לחומר החקירה ולרשימת החומר שנאסף ונמצא בידי התביעה. הזכות לעיון קובעת באופן ישיר את אופי ההתמודדות עם ההאשמות התלויות נגדך: היכרות עם החומר עוזרת לעורך הדין לגבש כתב תביעה ולנווט את האישומים לכיוונים של סעיפים מקלים ככל האפשר.

      לסיכום, עבירות רכוש הן עבירות חמורות שאין להקל בהן ראש. עבירות אלו מטופלות בחומר בין כתלי בית המשפט ומהוות את הבסיס לחוק העונשין.

      המתחם המשפטי בעניין עבירות רכוש רחב ומגוון מכפי שנהוג לחשוב. עורך דין פלילי המייצג נאשמים בעבירה של החזקת רכוש גנוב יכול לא פעם להטות את כתב האישום לכיוון הסעיפים הקלים ולמנוע עוגמת נפש רבה. הדבר החשוב הוא לשמור על הזכויות כפי שנקבעו בחוק ולערב עורך דין מוקדם ככל האפשר. עורך דין הוא גורם מקצועי שילווה אותך מהשלבים הראשונים ועד המשפט.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף