LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    אתה חשוד בעבירות מס – כיצד תפעל

    התנהלות נכונה לאור חשד בעבירות מס יכולה למנוע עוגמת נפש ולחסוך שעות רבות של מעצר. 

    אתה חשוד בעבירות מס – כיצד תפעל

    קודם כל, חשוב שתשמור על זכות השתיקה ותבקש להתייעץ עם עורך דין. אל תפליל את עצמך עם תשובות שאינך בטוח לגביהן.

    בחר עורך דין פלילי עם התמחות בעבירות מס ותוכל להתייעץ איתו בתנאים המאפשרים שמירה על סודיות השיחה. זכור כי לעיתים חקירה ברשות המיסים מתבצעת ללא התראה מוקדמת. למרות זאת, שמור על סבלנות וקור רוח. נסה להבין במה בדיוק מדובר ולבקש פירוט על אופי העבירה.

    תוכן עניינים

    במקרה של חיפוש בביתך או במשרד, עליך לפעול לפי הוראות החוק. ללא צו חיפוש אסור לאיש לערוך חיפוש מן הסוג הזה והדבר הראשון שאתה צריך לבקש הוא לראות את הצו חתום על ידי שופט ובית משפט.

    מומלץ לקרוא בעיון את הצו ולבדוק מה ההסבר לחיפוש. צו ספציפי צריך להיות גם עבור חיפוש במחשבי הבית או העסק. בעת החיפוש חייבים להיות נוכחים שני עדים שבלעדיהם לא ניתן לבצע אותו. החוקר חייב על פי החוק לערוך רשימה של המסמכים או החפצים ועל הנחקר לדאוג לכך שהרשימה תהיה מפורטת וספציפית. עליו גם לבקש עותק של הרשימה ולהשתמש בה בהמשך לפי הוראות עורך דינו.

    כיצד מתנהלת חקירה בגין עבירות מס?

    חקירה בגין עבירות מס שונה לחלוטין מסוגים אחרים של חקירות פליליות. במידה ואתה נחקר תחת אזהרה, כדאי לזכור שאתה בחזקת חשוד.

    רצוי להתייעץ עם עורך דין מומחה לפני מסירת גרסה כלשהי לאירועים ולא למהר לסיים את החקירה או להתפתות. עליך לפעול כנחקר כדי לומר דברים שחשוב להשמיע, אפילו אם לא נשאלת עליהם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אל תתבייש לציין שאינך זוכר את התשובות במידה וזה המצב, ואל תנסה לתת תשובות שאמורות לגרום לנחקר לחבב אותך. שמור על התנהלות מקצועית בחדר החקירות ובקש שיחה אישית עם עורך הדין בכל מקרה של התלבטות או דילמה.

      חקירה בגין עבירות מס תתנהל ברוב המקרים תוך הצגת שורה ארוכה של מסמכים, רישומים ועדויות. במידה ואינך מסוגל להתרכז או להתמודד עם רישומים אלו מפאת לחץ ובלבול, ציין זאת בפני החוקר ונמק היטב את הסיבה. בחקירה כל דבר שנאמר יכול לשמש כנגדך לטובת גיבוש כתב האישום.

      שום דבר שקורה בחדר החקירות אינו מקרי ועליך להיזהר ממלכודות. מיד בתום החקירה נסה לכתוב את הדברים שנאמרו ולהשוות אותם עם המסמך שנכתב על ידי החוקרים בעצמם. בנוסף, אינך חייב להשיב על שיחה שערכת עם עורך הדין שלך. זו שיחה חסויה וההגנה עליה היא מתוקף חוק דין הסדר הפלילי. כנחקר במעמד של חשוד גם עומדת לרשותך כל הזמן זכות השתיקה.

      עשה ואל תעשה בעבירות מס

      היזהר מאוד משיבוש הליכים כמו השמדת מסמכים או תיאום גרסאות. זו עבירה פלילית חמורה עם פוטנציאל נזק עצום עבור האינטרס האישי שלך.

      זכור כי הדבר החשוב בחקירה ואחריה הוא ההודעה הכתובה, היות ועל סמך ההודעה הזו מנסחים וכותבים את האישום. בתום גביית ההודעה ובטרם תחתום עליה בקש לקרוא אותה היטב. אם מדובר בחקירה ארוכה המתועדת על פני מספר עמודים, יש לדרוש לקרוא את הדברים בתום כל עמוד בנפרד. כך עוקבים אחר הנאמר ומונעים בלבול בלתי רצוי.

      אם אתה חשוד בעבירות מס יש הרבה דברים שתוכל לעשות על מנת להקל על מצבך. הטיפים רלוונטיים גם לחשודים חפים מפשע וגם לאנשים שרוצים להתייעץ עם עורך דין לאחר שביצעו עבירה מסוימת.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף