LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    האם להתגרש בהיריון?

    זה עתה התבשרתם על ההיריון, וכבר עולות לכם מחשבות על גירושין. האם כדאי להתגרש בזמן היריון, או שאולי כדאי לחכות עם זה עד אחרי הלידה? על גירושין בזמן היריון במאמר שלפניכם.

    האם להתגרש בהיריון?

    עבור בני זוג רבים תקופת ההיריון היא תקופה מאושרת ומבורכת. בני הזוג הולכים יחד לרופא, בוחנים את האולטרא-סאונד בהתרגשות ומשווים מחירים של עגלות תינוק.

    תוכן עניינים

    אולם, ישנם מקרים בהם תקופת ההיריון מובילה בדיוק לתוצאה ההפוכה: בני הזוג מפתחים חוסר סבלנות וכעסים אחד על השנייה ומתקשים להסתדר ביניהם – עד כדי מחשבות על גירושין.

    מקובל 'להאשים' את ההורמונים של האשה בשינויי מצב הרוח הללו, אך לא תמיד הם האשמים.

    לפעמים דווקא הגבר הוא זה שחש פיחות במעמדו עקב כניסתו הצפויה של אדם חדש למשפחה, מה שמוביל לשינויים במצב רוחו וביחס שלו לבת זוגו. באופן כללי, היריון הוא אירוע מכונן עבור שני בני הזוג, החווים שינוי משמעותי בחייהם עם הרחבתה הצפויה של המשפחה. תינוק שמגיע לעולם משנה באחת ובצורה דרמטית את המציאות, ולא כולם מצליחים להתמודד עם השינוי בהצלחה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מוטב לקבל החלטה על גירושין מתוך יישוב הדעת

      אם אתם בני זוג בהיריון ועולות לכם מחשבות על גירושין, השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא: האם להתגרש היא החלטה מושכלת ומחויבת המציאות, או שמדובר בהחלטה אימפולסיבית שמקורה בסערת הרגשות של ההיריון.

      אם קשה לכם לענות על השאלה, ובוודאי אם אתם מבינים שהמחשבות על הגירושין מקורן בסערת הרגשות של ההיריון, מוטב כי תמתינו עם ההחלטה להתגרש עד אחרי הלידה ואל תמהרו לחרוץ את גורל נישואיכם.

      גירושין בזמן היריון – עומס רגשי גבוה מדי

      גירושין הם אף פעם לא פיקניק, אך כאשר האשה בהיריון הם עלולים להיות קשים אפילו יותר. הליכי גירושין כרוכים בדרך כלל במאמץ נפשי, דבר שאיננו מתאים לאשה בהיריון. אשה בהיריון צריכה להימצא במנוחת הנפש ובמנוחת הגוף, לטובת בריאותה ולטובת בריאות הילד.

      משום כך, גם אם החלטתם שאתם מתגרשים, כדאי לחכות עם זה עד אחרי הלידה. סַיימו את ההיריון בהצלחה, התבשרו על ילד או ילדה מתוק/ה, ורק אחר כך, כאשר הרוחות יירגעו, תבצעו את הליכי הגירושין. אחרי שהסרתם את דאגות ההיריון והלידה מראשכם, תוכלו לפנות את זמנכם ולבצע את הליכי הגירושין בצורה יעילה ורגועה יותר.

      יצוין כי אין זה אומר שאתם צריכים להישאר ביחד באותו בית. אם אתם חשים שהמריבות ביניכם גדולות מדי ושהבית הופך עבורכם לסיר לחץ, תוכלו להפריד כוחות ולחיות כל אחד בבית אחר עד אחרי הלידה. אולם, בכל הנוגע להליכי הגירושין עצמם, מוטב להמתין עימם עד אחרי הלידה.

      היבטים משפטיים בגירושין בזמן היריון

      אם החלטתם בכל זאת להתגרש בזמן ההיריון, ישנם כמה היבטים משפטים ייחודיים העשויים לצוץ. אחת השאלות המעניינות היא: האם ניתן לקבוע משמורת והסדרי ראייה בזמן ההיריון? קביעת המשמורת נעשית בדרך כלל על סמך המלצות של פקידי הסעד, אך כאשר מדובר בעובר שעוד לא יצא לאוויר העולם, מטבע הדברים לפקידי הסעד חסר קצת מידע…

      שאלה מעניינת נוספת: האם האשה יכולה לחייב את הבעל בתשלום על בדיקות רפואיות שהיא מבצעת במהלך ההיריון? כידוע, החוק מחייב את האב להשתתף בהוצאות הרפואיות של ילדיו, אך האם הדבר נכון גם לגבי הוצאות רפואיות על עובר?

      בכדי לענות על שאלות מן הסוג הזה, ובכדי לקבל ייעוץ כללי בנושא גירושין בזמן היריון, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה. עורך הדין יוכל לייעץ לכם בנוגע לשאלות ספציפיות המתעוררות במקרה שלכם ולהדריך אתכם בכל שלבי הגירושין.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף