LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    הואשמת בפלילים? מהם מאפייני המשפט הפלילי בישראל

    הואשמת בפלילים? מהם מאפייני המשפט הפלילי בישראל

    תוכן עניינים

    משפט פלילי בישראל

    תכליתו של המשפט הפלילי בישראל היא הסדרת חיי החברה, וזאת על ידי הגדרת התנהגויות מסוימות כבלתי חוקיות. ההגדרה מתבצעת בצורה ברורה באמצעות מערכת חוקים הקובעת מה מותר ולחילופין גם מה אסור לעשות. המשפט הפלילי הוא ענף דינאמי המערב סוגיות מתחומים רבים בחיי הפרט והחברה. יתרה על כך, דינים מתוך המשפט הזה משפיעים גם על אזרחים שאינם מעורבים בפלילים או בעבירות חמורות.

    אדם המפר את הכללים הרשומים תחת דיני המשפט הפלילי בישראל מואשם בביצוע עבירה פלילית. הוא עשוי לעמוד לדין ולהיענש בהתאם לעונשים הקבועים בחוק, במידה ויימצא אשם. מצד שני, ראוי לציין כי דיני המשפט הפלילי חלים על תחום מצומצם יחסית של התנהגויות. מטרת הדינים היא לקבוע כללי הימנעות מהתנהגויות אלו, בעיקר על ידי יצירת מערכת מרתיעה, העמדה לדין, ענישה והטלת קלון.

    מאמרים פופולריים נוספים:עיכוב הליכים פליליסחר בסמים עונש ◄ בעילה אסורה בהסכמה

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מאפייני המשפט הפלילי

      אין הרבה הבדלים בין משפט פלילי בישראל לבין דינים מפרספקטיבה דומה במקומות אחרים בעולם.

      ראשית, משפט פלילי מאופיין מעצם הגדרתו בכך שאכיפתו מוטלת קודם כל על המדינה. התביעה הכללית היא זו שבוחנת מקרים של משפט פלילי ובודקת כיצד ניתן לאכוף את החוק.

      התביעה הכללית אחראית על כך גם במקרים בהם הנפגע העיקרי מההתנהגות הפלילית הוא מתלונן פרטי. שנית, המשפט הפלילי עוזר להסדיר יחסים בין פרטים בתוך החברה אך הוא למעשה מתנהל בין המדינה לבין הפרט. המדינה במקרה הזה היא ישות קולקטיבית האוכפת את החוק, בעוד הפרט יכול להיות חשוד, נאשם או אסיר

      לסיכום, המשפט הפלילי בישראל הוא תחום מרתק המבוסס על חוק העונשין ומורכב מעשרות חוקים אחרים והוראות עבירה נוספות.

      ההמלצה העיקרית היא להתייעץ עם עורך דין בכל מקרה של חשד לפלילים. אין להקל ראש בדיני עונשין ובאופן בו המשפט הפלילי בישראל רשאי ומוסמך למצות את הדין הנאשמים. התייעצות עם עורך דין יכולה לעזור לאזרח להבין מה ההאשמות התלויות נגדו, כיצד להתמודד עמן ואיזה סוג של אסטרטגיה משפטית לבחור. חשוב לעקוב אחר תקדימים ושינויים בדיני המשפט ולהגיב בהתאם מול הרשות השופטת או המבצעת.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף