LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    חשוד בעבירת שיבוש הליכי משפט – דע מהן זכויותיך

    שיבוש מהלכי משפט היא עבירה פלילית. מטרתה של העבירה היא לפגוע בתקינות ההליך המשפטי ולהקשות על רשויות החוק לבצע את מלאכתן. 

    חשוד בעבירת שיבוש הליכי משפט – דע מהן זכויותיך

    עבירה של שיבוש מהלכי משפט עשויה לבוא לידי ביטוי בהעלמת ראיות, שינוי פיזי בזירת הפשע, מתן עדות שקר ועוד. זו עבירה חמורה ולאחרונה נקבע כי זו אחת משתי העילות הבודדות שבגינן ניתן לעצור אדם עד תום ההליכים, על אף פגיעה בזכותו הבסיסית לחירות. עבירת שיבוש מהלכי משפט נתפסת כעבירה בעלת פוטנציאל נזק משמעותי והיסוד העובדתי שלה רחב.

    תוכן עניינים

    התייעצות עם עורך דין וזכות השתיקה

    על אף האמור לעיל, גם לחשוד בעבירת שיבוש הליכי משפט יש זכויות. עליו להכיר את זכויותיו ולהשתמש בהן כבר מרגע המעצר או החקירה. קודם כל, חשוב לערב עורך דין פלילי ולהתייעץ איתו בכל מקרה של התלבטות. חוק סדר הדין הפלילי מאפשר התייעצות עם עורך דין ללא דיחוי ובתנאים המבטיחים את סודיות השיחה. עצור זכאי להיפגש עם עורך דין ולהיוועץ בו, אלא אם הקצין הממונה סבור שהפגישה עשויה לסכן באופן ממשי את החקירה.

    זכות נוספת ולא פחות חשובה העומדת לרשותו של חשוד בעבירת שיבוש הליכי משפט היא זכות השתיקה.

    זו זכות השמורה לכל אדם הנמצא בחקירה משטרתית או בחקירה של כל אחת מזרועות הממשלה האחרות. זכות השתיקה נועדה למנוע מצב של הפללה עצמית והיא מאפשרת לחשוד לשתוק במקום לענות לשאלות. החשוד יכול לשמור על זכות השתיקה עד שעורך הדין מגיע וגם במהלך החקירה עצמה. זכות השתיקה היא אישית ואין להשתמש בה כדי למנוע הפללה של אדם אחר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בעבירת שיבוש הליכי משפט יכולה זכות השתיקה לסייע לחשוד, היות ולעיתים קרובות הוא אינו מכיר את זכויותיו ואף לא מודע לסיבות בגינן הובא למעצר. העיקרון העומד מאחורי זכות השביתה הוא שכל אדם נחשב חף מפשע אלא אם כן הוכח אחרת. חובת ההוכחה חלה על המאשים, על המשטרה ועל הפרקליטות, גם בעבירות חמורות כמו שיבוש הליכי משפט.

      יידוע חשודים בדבר זכויותיהם

      חשוד בעבירת שיבוש הליכי משפט זכאי לדעת את זכויותיו בדיוק כמו כל חשוד אחר. יידוע החשוד הוא תנאי להבטחת הגינותו של ההליך הפלילי ויש מאחוריו אינטרס ציבורי רחב. יידוע באמצעות מסמך כתוב הנמצא בידי החשוד מבטיח ניסוח אחיד שאינו מושפע מנטייתם הטבעית של החוקרים להימנע מפירוט, מאפשר לחשוד לעיין בזכויותיו ולהכירן היטב וגם מאפשר למסור לו פרטי מידע רבים בהשוואה ליידוע בעל פה.

      עם זאת, החוק בישראל עדיין לא דורש מהמשטרה ליידע חשודים על זכויותיהם באמצעות כתב זכויות. כל חקירה נפתחת הלכה למעשה בהחתמת החשוד על טופס הודעה המכיל מידע כתוב על זכותו להיוועץ בעורך דין ועל זכותו לשתוק בחקירה.

      קבלת סיוע משפטי והזכות לקבל מידע בהיר

      עוד זכויות של חשוד בעבירת שיבוש הליכי משפט הן הזכות לקבל סיוע משפטי והזכות לקבל מידע בהיר ומובן בכל הנוגע לאישומים או לחשדות המועלים נגדו. יש לו את הזכות לקבל הסברים ותרגום של כל מידע הנוגע להליך הפלילי, וחובה ליידע אותו בדבר התנאים לקבלת סיוע משפטי כאמור לעיל.

      קבלת סיוע משפטי והזכות לקבל מידע בהיר עוזרים לנאשם להתמודד עם החשדות ויכולים גם לתרום לו בבחירת עורך דין. חשוד המכיר היטב את העבירות התלויות נגדו יכול לבחור עורך דין לפי תחום התמחות, ניסיון מעשי והמלצות רלוונטיות. אלו שיקולים חשובים לבחירת עורך דין וניהול התיק בבית המשפט.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף