LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מהן הסיבות בגללן יורה ביהמ"ש על מעצר פלילי?

    בית המשפט מורה על מעצר פלילי רק לאחר שהוא משתכנע שקיים חשד סביר שאדם עבר עבירה מסוג עוון או פשע, והתקיימה אחת העילות הקבועות בחוק.

    מהן הסיבות בגללן יורה ביהמ"ש על מעצר פלילי?

    עבירה מסוג עוון או פשע היא אחת מבין העבירות שעליהן העונש המקסימאלי הוא למעלה משלושה חודשי מאסר.

    תוכן עניינים

    מבחינת העילות או הסיבות בגללן יורה בית המשפט על מעצר פלילי, מדובר בראש ובראשונה על חשש סביר שאם הוא לא ייעצר – הוא יגרום לשיבוש הליכי החקירה או המשפט, או לחילופין ינסה להתחמק מהחקירה, מהמשפט או מהעונש שיוטל עליו. זו העילה והסיבה הנפוצה בגללה מורה בית המשפט על מעצר מן הסוג הזה.

    סיבות נוספות בגללן יורה בית המשפט על מעצר פלילי הן חשש סביר שהחשוד ינסה להעלים רכוש, להשפיע על עדים או לגרום לפגיעה בראיות.

    בית המשפט מורה על מעצד כשישנו חשש סביר שהחשוד יסכן ביטחונו של אדם, של הציבור או של המדינה וכשהוא משוכנע שהמעצר דרוש לשם ביצוע הליכי חקירה מסוימים שאינם אפשריים כל עוד החשוד חופשי. מעצר בעילה זו ניתן לרוב לתקופה קצרה של 5 ימים, אך השופט רשאי מטבע הדברים להאריך אותה אם שוכנע שלא ניתן לקיים את ההליך החקירתי בתקופה קצרה יותר. יחד עם זאת, המעצר עם ההארכות לא יכול לעלות על 15 ימים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מלבד האמור לעיל, סיבה נוספת בגללה יורה בית המשפט על מעצר פלילי היא אדם שנמלט ממשמורת חוקית. כאן מטרת המעצר היא להשיב את האדם למשמורת ממנה ברח. משמורת חוקית עשויה לבוא לידי ביטוי בהימלטות ממעצר רגיל, מעצר בית או בריחת אסיר מחופשה. דינו של הבורח הוא עד 3 שנות מאסר, ואם כבר הואשם או הורשע בפשע דינו 7 שנות מאסר.

      מאמרים פופולריים נוספים:איזוק אלקטרונישיבוש הליכי משפטבעילה אסורה בהסכמה

      תנאים להוצאת צו מעצר

      מעצר חשודים על פי צו של שופט מתבצע בתנאים מסוימים. על הצו להיות חתום בידי השופט שהוציא אותו ועליו לשאת את חותמת בית המשפט.

      במידה ונבצר מהשופט לחתום על הצו, יוכל לחתום עליו שופט אחר רק לאחר שעיין בהחלטה המקורית. במקרה של הוצאת הצו בנוכחות החשוד, הוא חל מהרגע בו השופט מורה על כך. מנגד, במקרה של הוצאת צו בהיעדר חשוד, תחילת המעצר היא מרגע מסירת ההודעה לחשוד על דבר מעצרו על ידי נציג רשות אכיפת החוק.

      שופט שבפניו יובא עצור צריך לבחון אפשרות לשחררו בערבות, עם או בלי תנאים מגבילים, ולהעדיף זאת על פני מעצר.

      באופן עקרוני, החוק מחייב את השופטים להפעיל כמה שיותר סנקציות חלופיות על חשבון מעצר. הנטייה היא להשתמש במעצר בתור כלי אחרון ולא כאמצעי ענישה. המעצר פוגע בזכות הדמוקרטית של חופש התנועה והוא עלול לגרום עוגמת נפש. הוראה זו חלה גם על קצין משטרה בפניו הובא העצור, ולא רק על שופטי בית המשפט.

      ייעוץ משפטי לאחר הוצאת צו מעצר

      אדם הנעצר על ידי שוטר עם או בלי צו של שופט צריך לפנות לעורך דין פלילי מוקדם ככל האפשר.

      התייעצות עם עורך הדין ב-24 השעות הראשונות לאחר המעצר היא החשובה ביותר. אלו השעות בהן הנאשם עלול להפליל את עצמו, לומר דברים לא נכונים או לפעול בפזיזות. עורך הדין יכול להתייצב במהירות ולייצג את האינטרסים שלו בצורה הנאמנה ביותר.

      בנוסף, עורך דין פלילי מלווה את הנאשם בבואו לעמוד מול בית משפט שצריך להחליט על הארכה או קיצור המעצר. נוכחותו חשובה ומשפיעה על מהלך המשפט ותוצאותיו העתידיות.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף