LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    סחר בסמים עונש: מה העונש הצפוי בגין עבירה של סחר בסמים?

    סחר בסמים מהווה עבירה פלילית חמורה. החוק אוסר על רכישה או מכירה של סמים הנמצאים בפקודת הסמים המסוכנים.  בתי המשפט נוטים לפסוק כי סחר בסמים מחייב ביצוע עסקת סמים בעין, אך ניתן יהיה להרשיע את המעורבים בעבירות של ניסיון לסחר בסמים או עסקה אחרת בסם.

    סחר בסמים עונש: מה העונש הצפוי בגין עבירה של סחר בסמים?

    תוכן עניינים

    שיקולים לקביעת העונש בגין סחר בסמים

    בבואו לגזור את העונש הצפוי בגין עבירה של סחר בסמים מתייחס בית המשפט לשיקולים שונים.

    ראשית, בית המשפט צריך לבחון האם לצד הרשעת הנאשם בעבירת הסחר בסמים הוא הורשע גם בעבירות נוספות. העבירות יכולות להיות מתחום הסמים ולכלול שידול קטין לשימוש בסם, החזקת סם שלא לצורך צריכה עצמית ועוד, או עבירות מתחומים פליליים אחרים ולא פחות חמורים כמו עבירות רכוש ועבירות אלימות.

    שנית, בית המשפט בוחן את עברו הפלילי של הנאשם. שיקולים אחרים העומדים לרשותו של בית המשפט בבואו לקבוע את העונש בגין עבירה של סחר בסמים הם מצבו הבריאותי של הנאשם, מצבו הכלכלי, תמיכתו בבני המשפחה, הבעת חרטה וכדומה. בית המשפט בוחן כל מקרה לגופו ולכן לא מדובר על רשימה סגורה של שיקולים וקריטריונים לקביעת העונש. כאן גם באה לידי ביטוי המיומנות של עורכי דין שתפקידם לסייע לנאשם לנווט את השיקולים לטובתו.

    מאמרים פופולריים נוספים:איזוק אלקטרונישיבוש הליכי משפטבעילה אסורה בהסכמה

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      פקודת הסמים המסוכנים

      מלבד האמור לעיל, פקודת הסמים המסוכנים קובעת עונשים מקסימאליים שאפשר להטיל בגין עבירה של סחר בסמים.

      לפי הפקודה יש להטיל עונש מאסר של עד 3 שנים בשל עבירות סמים כמו החזקה ושימוש בסם מסוכן. בית המשפט מגדיר שימוש עצמי לפי כמויות וסוג הסם. לפי הפקודה שימוש עצמי כולל קנאביס במשקל 15 גרם, חשיש במשקל 15 גרם וקוקאין במשקל 0.3 גרם.

      סחר בסמים עונש

      עונש חמור נקבע על פי פקודת הסמים המסוכנים במקרה של עבירות כמו ייצור, הכנה, הפקה, יבוא ומסחר בסמים.

      במקרה כזה העונש יכול להגיע עד 20 שנות מאסר. בית המשפט גם רשאי לגזור עליו קנס ולהורות על חליטת רכושו ועל שלילת רישיון הנהיגה שלו. יחד עם זאת, בתי המשפט בישראל לא מסווגים עבירות סמים בהתאם לסוג הסם וחומרתו, אך בהחלט לוקחים בחשבון את סוג הסם בבואם לגזור את עונשו של מבצע העבירה.

      סחר בסמים – עורך דין יכול לפעול להפחתה משמעותית בעונש 

      התייעצות עם עורך דין יכולה לעזור להפחית בצורה משמעותית את העונש הנגזר על נאשם בעבירות סמים.

      עורך דין מכיר היטב את פסקי הדין התקדימיים ובקיא בזכויות העומדות לרשות הנאשם. עורך דין יכול לגבש אסטרטגיה נכונה להתמודדות עם החקירה ועם המשפט. כדאי להתייעץ עם עורך דין גם כדי להשתמש בעבר הפלילי של הנאשם בתור שיקול רלוונטי. עורך דין יכול לבדוק את העבר הפלילי, לבחון אפשרות להציגו בצורה מכובדת מול השופט וכך למנוע הטלה של עונש חמור.

      עבירות סמים הן עבירות פליליות נפוצות בישראל וגם במקומות נוספים ברחבי העולם. על אף הבדלים משמעותיים בין האופי של עבירות מן הסוג הזה, המאפיין המשותף הוא הצורך במעורבות של עורך דין.

      יש לערב עורך דין מקצועי המתמחה בפלילים בשלב מוקדם ככל האפשר ולהתייעץ איתו עוד לפני החקירה הראשונית. אפשר לשמור על זכות השתיקה ולהימנע מהפללה עצמית עד שעורך הדין מגיע. במקביל, יש לזכור כי פקודת הסמים המסוכנים על פיה נקבעים העונשים אוסרת לא רק על סחר, אלא גם על צריכת סמים, שימוש בסמים, ייבוא סמים וכמובן העברת סמים לקטינים. אלו עבירות חמורות המחייבות עורך דין צמוד.

      שאלות נפוצות

      מהי ההגדרה של סחר בסמים?

      סחר מוגדר ככלל, כעסקת חליפין בין שני אנשים. סחר בסמים עלול להיווצר כאשר אדם קונה סמים לרעהו ומעביר לו את הסם, קונה בצוותא עם חבריו ומחלק ביניהם את כמות הסם. גם פעולה "תמימה" עלולה להיחשב כסחר בסמים. חשוב לזכור כי אין הבדל בין סמים קלים לסמים קשים.

      סחר בסמים תמיד יגרור עונש כבד?

      העונש המרבי על סחר בסמים הוא 20 שנות מאסר. יחד עם זאת, בית המשפט נוטה להתחשב בכמות הסם, בטיבו ובהגדרתו, בעברו של הנאשם בסחר ובכוונותיו הפליליות. סוחר מוכר למשטרה סביר שיקבל עונש כבד יותר מאשר צעיר שקנה סמים לשימושו ולשימוש חבריו.

      איזה עונש חלופי ניתן לגזור על סחר בסמים?

      ישנם מקרים שבית המשפט משתכנע כי עונש מאסר על סחר בסמים יהיה לא מידתי בהתחשב בנסיבות האירוע, וגוזר על הנאשם עבודות שירות לטובת הציבור תוך פיקוח הדוק של קצין מבחן. אולם מקרים אלו אינם שכיחים בשיקולי העונש על עבירות סחר בסמים

      האם סחר בסמים עונשו הוא גם עבירה שיש עימה קלון?

      בג"ץ פסק כי עבירת סחר בסמים היא עבירה שיש עימה קלון, היינו מורשע בעבירה זו יהיה מנוע מלהתמודד על משרה ציבורית או לגשת למרכז הדורש גיליון הרשעות נקי.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף