LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מה קובעת פקודת הסמים המסוכנים?

    פקודת הסמים המסוכנים מגבילה את העיסוק בסמים בישראל וקובעת פרשנות, היתרים, עבירות, ביקורת, שפיטה, עונשין, תקנות וצווים. הנושאים הבולטים והמוכרים של הפקודה מתייחסים לאיסור על גידול סם מסוכן, ייצור, הפקה והכנה או מיצוי שלו מחומר אחר, אלא ברישיון ממנכ"ל משרד הבריאות.

    מה קובעת פקודת הסמים המסוכנים?

    נושא נוסף הנקבע בתוך פקודת הסמים המסוכנים הוא שאדם לא יחזיק סם מסוכן ולא ישתמש בו, אלא במידה והותר הדבר בסעיפים אחרים של הפקודה עצמה או ברישיון מאת מנכ"ל משרד הבריאות.

    תוכן עניינים

    מבחינת סנקציות, פקודת הסמים המסוכנים קובעת שהעונש על הפרת הסעיפים הללו הוא 25 שנות מאסר או קנס גבוה במיוחד. החזקת שימוש בסם לצריכה עצמית דינה 3 שנות מאסר או קנס מקביל, בעוד העונש הקבוע בחוק להדחת קטינים לשימוש בסמים גם הוא עומד על עד 25 שנות מאסר.

    פקודת הסמים המסוכנים קובעת כיצד בתי המשפט יתייחסו לעבירות הנוגעות לסוגים שונים של סמים.

    הפקודה כוללת עבירות הקשורות להחזקת סמים, שימוש בסם, סחר בסמים, יבוא סמים מחו"ל וכאמור הדחת קטינים לשימוש בסם הנחשבת עבירה חמורה במיוחד. בנוסף, פקודת הסמים המסוכנים קובעת מהם הסמים המסוכנים והיא מתירה שימוש בחומרים מסוימים מתחת לכמות מוגדרת, או לחילופין שימוש רפואי המאושר על ידי הגורמים הרלוונטיים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מאמרים פופולריים נוספים:הסתבכת בעבירות סמים? דע מהן זכויותיךמי זכאי לקבל מריחואנה רפואית?

      פרשנות לפי פקודת הסמים המסוכנים

      מי שרוצה לדעת מה קובעת פקודת הסמים המסוכנים צריך להכיר את הפרשנות שלה למונחים הבסיסיים. לפי הפקודה, המרת סם לדוגמא היא תהליך של שינוי סם באופן כימי ולשם הפיכת אלקלואידים למלחיהם.

      פרשנות כזו מצמצמת את אופי הטיפול באישומי המרת סמים ויכולה לקבוע את אופי העבירה המיוחסת לנאשם. לפי הפקודה היתר יבוא צריך להינתן מאת רשות מוסמכת בישראל, בעוד היתר יצוא ניתן מאת רשות מוסמכת של הארץ ממנה יצא הסם.

      גם כאן מדובר על פרשנות מעניינת הקובעת את אופי הטיפול בעבירות שונות. בנוסף, היתר יבוא אמור לכלול לפי הפקודה פרטים מלאים על הסם ועל כמותו, השם והמען של האדם שהותר לו לייבא את הסם, השם והמען של האדם שממנו הושג הסם ופרק הזמן בו יבוצע היבוא. הנחיות על פרטי היצוא דומות.

      סם מסוכן הוא כל חומר מהמפורטים בתוספת הראשונה לפקודת הסמים המסוכנים, לרבות כל מלח שלו, תכשיר, תרכובת, תערובת או תמיסה.

      עבירה של עסקת סמים היא עבירה שעונשה מאסר 20 שנה או יותר. פרשנות ייחודית אחרת של פקודת הסמים המסוכנים נקבעת עבור המונחים רופא, רופא שיניים, וטרינר ורוקח. אלו אנשי מקצוע שמתוקף תפקידם נדרשים להחזיק סמים מסוכנים ואף לעשות בהם שימוש לטובת המטופלים. הפקודה קובעת מי רשאי להחזיק בסמים מן הסוג הזה וכיצד ניתן להגביל את אופי ההחזקה.

      דגשים על ייצור, החזקה ושימוש בסמים

      פקודת הסמים המסוכנים קובעת בעיקר את הדגשים על ייצור, החזקה ושימוש בסמים וזו למעשה ליבת החוק.

      הפקודה קובעת כי אדם לא יגדל סם מסוכן ולא ייצר אותו, יפיק אותו או יכין אותו. הפקודה גם מרחיבה את ההתייחסות להחזקה בכך שהיא אוסרת על אדם להחזיק ברשותו כלים המשמשים להכנת סם מסוכן וצריכתו שלא בהיתר.

      אסור לייצר כלים כאלה, למכור אותם, להציגם למכירה, לייבא אותם, לייצא אותם או לסחור בהם במטרה לעשות את אחת הפעולות האמורות בסעיפים האחרים של הפקודה.

      לסיכום, פקודת הסמים המסוכנים קובעת בעיקר את העיסוק בסמים במדינת ישראל ורלוונטית גם עבור אנשי מקצוע, חולים ומוסדות ציבוריים. הפקודה מתייחסת לשורה ארוכה של סוגיות וקובעת את העונשים המקסימליים.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף