LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מתי אפשר לקבל גזר דין ללא הרשעה בפלילים?

    יש נסיבות חריגות בהן ניתן לסיים את ההליך הפלילי בבית משפט בקביעה לפיה יינתן גזר דין ללא הרשעה בפלילים. 

    מתי אפשר לקבל גזר דין ללא הרשעה בפלילים?

    המשמעות היא שלמרות שהנאשם ביצע עבירה פלילית, שמו לא יוכתם בהרשעה מן הסוג הזה. יש מגוון רחב של מסלולים המאפשרים לקבל גזר דין ללא הרשעה בפלילים ולכן הדבר החשוב הוא להתייעץ עם עורך דין מקצועי.

    עורך דין פלילי יכול לפעול למען מתן גזר דין ללא הרשעה בפלילים יחד עם הטלת עונש חינוכי. העונש החינוכי הנפוץ הוא שירות לתועלת הציבור, או העמדת הנאשם במבחן בפיקוח שירות מבחן ייעודי.

    תוכן עניינים

    סיום ההליך ללא הרשעה מותנה לרוב בהמלצה חיובית של שירות המבחן המוגשת בתסקיר לבית המשפט. מעבר לכך, תפקידו של עורך דין פלילי הוא להכין את הנאשם לפגישותיו עם שירות המבחן. הכנה כזו חיונית לקבלת תסקיר חיובי העולה בקנה אחד עם השאיפה לקבל גזר דין ללא הרשעה בפלילים.

    מאמרים פופולריים נוספים:מתי נכון להגיש ערעור פלילי?מהו הסדר טיעון?  ◄ בקשת חנינה ע"י עו"ד פלילי

    הסכם טיעון למניעת הרשעה בפלילים

    עוד דרך להשתמש בשירותי עורך דין פלילי כדי לקבל גזר דין ללא הרשעה בפלילים היא להגיע להסכם טיעון. כאן פועל עורך הדין במטרה לסכם מראש עם התביעה כי במידה ומתקבל תסקיר חיובי מטעם שירות המבחן אודות הנאשם, תסכים התביעה או לא תתנגד לאי הרשעתו. בית המשפט אף פעם לא כבול להסדר טיעון מן הסוג הזה והוא רשאי על פי חוק לבטלו, אך בדרך כלל הוא נוטה לאמץ את ההסכם על מנת לעזור לנאשמים להשתקם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      יש גם מקרים בהם עורך דין פלילי מסכם מול התביעה כי הליך מסוים יסתיים ללא הרשעה בפלילים עוד לפני הגשת כתב האישום. על מנת להביא לידי ביטוי סיטואציה כזו יש צורך בתיאום הליך שימוע. במידה ולא ניתן להשיג את הסכמת התביעה לאי הרשעה בפלילים, עורך הדין עדיין יכול לשכנע את בית המשפט לסיים כך את התהליך וזאת חרף התנגדות התביעה. כאן נמדדת היכולת המקצועית של עורך דין פלילי וכישרון השכנוע שלו את השופט.

      שיקולי בית המשפט במתן גזר דין פלילי

      יש מקרים בהם נשמעו הראיות ובית המשפט פוסק בהכרעת הדין כי הוא מרשיע את הנאשם בעבירות המיוחסות לו, אך בנסיבות מסוימות הוא גם מחליט להורות על ביטול הרשעה פלילית. רשימת השיקולים העומדת לרשות בתי המשפט בשאלה האם להימנע מהרשעה אינה חד משמעית, אך ניתן להסיק מתוכה מספר מאפיינים משותפים.

      ראשית, מטרתו המרכזית של סעד אי הרשעה היא לשקם את הנאשם. בית המשפט רוצה למנוע השלכות קשות ובלתי הפיכות על חייו האישיים של הנאשם, אך מנגד הוא לא יכול לוותר לחלוטין על הרשעתו לפי סדרי הדין.

      הפתרון במקרה כזה הוא להחליט על גזר דין ללא הרשעה בפלילים. שיקום הנאשם הוא שיקול ענישה חשוב ובו בודק בית המשפט את חומרת העבירה, אופיה והנסיבות בהן התבצעה.

      הימנעות מהרשעה אפשרית כאשר היא צפויה לפגוע פגיעה חמורה בשיקום הנאשם וכאשר סוג העבירה מאפשר לבית המשפט לוותר בנסיבות המקרה על הרשעה מבלי לפגוע באופן מהותי בשיקולי הענישה האחרים.

      ככל שהעבירה חמורה יותר, כך קטן הסיכוי להימנע מעבירה פלילית. בתי המשפט צריכים לבדוק לפי הנסיבות והתצהיר של עורך הדין האם מדובר בעבירה ראשונה או יחידה, האם ביצוע העבירה משקף דפוס של התנהגות עבריינית והאם אופיו של הנאשם, גילו ובריאותו מחייבים את הרשעתו הפלילית. כל אחת מהשאלות הללו חיונית לטובת החלטה האם לכתוב גזר דין ללא הרשעה בפלילים.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף