LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    אתה חשוד בגניבה – כיצד תפעל

    חשד בגניבה נובע מחוק העונשין ושייך לפרק העוסק בפגיעות ברכוש. לפי החוק, עבירת גניבה בידי אדם תיחשב כך רק אם הוא נוטל דבר ללא הסכמת בעליו. הגניבה יכולה לבוא לידי ביטוי בדרך של מרמה, תחבולה, הפחדה ובלי תביעת זכות תום לב.

    אתה חשוד בגניבה – כיצד תפעל

    עבירת גניבה עלולה להתבצע בכל זמן ובכל מקום, ממניעים שונים וללא כוונה להחזיר את הדבר לבעליו. עם זאת, במידה ואתה חשוב בגניבה כדאי שתדע שחייב להיות יסוד עובדתי. היסוד העובדתי מחייב הוצאת חפץ מידי בעליו ונטילתו להחזקה. החפץ הנגנב יכול להיות כל דבר בעל ערך כספי וגובה הערך רלוונטי לעיתים עבור קביעת העונש.

    תוכן עניינים

    ייצוג של עורך דין בחקירה ובניהול המשפט

    הפעולה הראשונה והחשובה ביותר שאתה צריך לבצע במקרה של חשד לגניבה הוא ליצור קשר עם עורך דין. יש לבחור עורך דין פלילי המכיר את התחום ובקיא בחוק העונשין.

    עורך דין יכול לבדוק האם החקירה נעשית בתנאים חוקיים, אילו זכויות עומדות לרשותך לצורך גיבוש כתב הגנה ומתי ניתן לבקש שחרור בערבות או מעצר בית. אם אתה חשוד בגניבה תוכל לשמור על זכות השתיקה עד שעורך הדין מגיע לייצג אותך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      זכור כי לאחר הגשת כתב אישום וצורך הרשעת הגנב נדרשת הוכחת הכוונה הפלילית. גם כאן יש לעורך דין תפקיד חשוב, העשוי לקבוע את אופי המשפט והעונש.

      הוכחת הכוונה הפלילית לבצע את הגניבה עומדת בשורה אחת עם הרכיב העובדתי. היעדר של אחד הרכיבים פוגע בנסיבות הגניבה ועשוי לבטל לחלוטין את התביעה. מנגד, בית המשפט רשאי להטיל על הגנב המורשע עונש מאסר של עד 3 שנים. הענישה נגזרת בהתאם לנסיבות הגניבה ושיקולים נוספים כמו עבר פלילי של הנאשם, מצבו הכלכלי והמשפחתי וכן הלאה.

      משמעות הגניבה עבור בית המשפט

      כפי שניתן לראות, משמעות הגניבה עבור בית המשפט נובעת מהנסיבות ומחומרת המקרה.

      חוק העונשין במקרה הזה מספק רק את התמיכה התיאורטית לקביעות בית המשפט. במידה והגניבה נעדרת ערך כלכלי, לא מתקיימים רכיבי העבירה ואין יכולת להעמיד את הנאשם לדין. עם זאת, חוק העונשין מפרט מקרים נוספים של גניבה שלהם עונשי מאסר חמורים. מקרים אלו הם גניבה על ידי עובד ציבור, גניבה של עובד ממעבידו וגניבה בידי מנהל או מורשה. לעבירות אלו עונש מאסר של 5-7 שנים.

      מי שחשוד בגניבה צריך לבקש פירוט מלא על אופי העבירה. עליו להבין בדיוק במה הוא חשוד, באיזו עבירה מתוך חוק העונשין ומה המשמעות של זה מבחינת העונשים הנקבעים על פי החוק.

      איך מתמודדים עם עבירות גניבה קלות?

      רוב הנאשמים התוהים מה לעשות כאשר הם חשודים בגניבה שייכים לקטגוריה של עבירות גניבה קלות. אלו עבירות שבין אדם לחברו ובתי המשפט נוטים לסגור אותן מחוסר עניין לציבור.

      מצד שני, התנהלות משפטית לא נכונה בשלבים הראשונים של החקירה עלולה לפגוע באינטרס של הנאשם ולגרום בכל זאת להגשת תביעה. גם כאן ניתן לראות את החשיבות של מעורבות עורך דין פלילי המכיר את התחום. המטרה צריכה להיות הפניית קורבן העבירה לחברות הביטוח, או ויתור על חקירה והגשת תביעה בגלל אחת מעילות סגירת התיק הקבועות בחוק.

      התמודדות עם עבירות גניבה קלות דורשות ממך לשמור על אורח רוח וסבלנות. מצד אחד אין סיבה להיבהל או לפעול בפזיזות כאשר מאשימים אותך בגניבה, אך מצד שני כדאי גם לשמור על התנהלות נכונה. אחד התנאים להתנהלות מן הסוג הזה הוא להתייעץ עם עורך דין.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף