LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    הגישו כנגדך תלונה במשטרה – מה עליך לעשות?

    הגישו נגדך תלונה במשטרה? כדאי לך להיערך היטב להגנה מפניה. במאמר הנוכחי אציין כמה טיפים שחשוב להקפיד עליהם במקרה בו הוגשה כנגדך תלונה במשטרה.

    הגישו כנגדך תלונה במשטרה – מה עליך לעשות?

    בין אם אתה גרוש והוגשה כנגדך תלונה בגין אלימות במשפחה, ובין אם אתה סתם אדם מן היישוב ש'חטף' תלונה במשטרה, עליך לחשוב היטב כיצד אתה מתמודד עם התלונה בצורה היעילה ביותר. התנהלות נכונה יכולה להיות ההבדל בין סגירת התיק במהירות, לבין סיבוך ארוך ומיותר.

    תוכן עניינים

    אחד הדברים החשובים ביותר הוא לעצור, לחשוב, ולא לפעול 'מהבטן'. העובדה שאתה חשוד בעבירה מעמידה אותה בעמדת נחיתות, ומשום כך עליך לנהוג במשנה זהירות בכל פעולותיך.

    כיצד ראוי להתנהל במצב כזה? על מה חשוב להקפיד? להלן רשימה קצרה של טיפים חשובים:

    איפוק

    להיות חשוד בעבירה אינו דבר נעים כלל וכלל. מטבע הדברים, אתה מוצף ברגשות כמו הלם, חרדה, עצב, דכדוך, תסכול, כעס או רצון לנקמה. אולם חשוב שתשלוט בעצמך ותתגבר על הרגשות השליליים המפעפעים בתוכך. התפרצות רגשות עלולה לחבל בסיכויי ההגנה שלך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      במקרים רבים, אדם שהוגשה נגדו תלונה במשטרה [בוודאי אם מדובר בעלילה שקרית מיסודה] מרגיש צורך לנקום במגיש התלונה באמצעות תביעת נגד. הרצון לנקום מובן וטבעי, אך הוא ממש לא יסייע לך. זכור, אתה כעת חשוד, ועליך להתמקד בלהוכיח למשטרה ולבית המשפט את חפותך.

      גיבוש אסטרטגית הגנה

      חשוֹב בצורה מושכלת כיצד תוכל להגן על שמך הטוב, ונסה לגבש אסטרטגית הגנה סדורה. ככל שתיערך בצורה טובה יותר, כך יגברו סיכוייך לסגור את התיק במשטרה.

      הזכות להיוועץ בעורך דין

      אם אתה נחקר במשטרה, חשוב שתזכור כי זכותך להיפגש עם עורך דין באופן מידי. זכות ההיוועצות עם עורך דין היא זכותו הבסיסית של כל חשוד. נסה לבקש מחוקריך להמתין עם החקירה עד להופעתו של עורך דין מטעמך.

      לא זו בלבד שיש לך זכות להיוועץ בעורך דין, אלא שחובה על החוקרים לידע אותך על זכות זו.

      במידה והחוקרים לא יאפשרו לך להיפגש עם עורך דין ועל ידי כך יצליחו להוציא ממך הודאה או מידע מפליל, תוכל לבקש מבית המשפט לפסול את ההודאה או את המידע מחמת שהם הושגו באמצעים פסולים. במקרים רבים בית המשפט פוסל ראיות שהושגו שלא

      זכות השתיקה

      מלבד זכות ההיוועצות בעורך דין, עומדת לך גם זכות השתיקה; אתה רשאי לשתוק בחקירה ולא לענות על שום שאלה. יתירה מכך: מוטל על החוקרים ליידע אותך על זכותך זו.

      עם זאת, לשתיקה בחקירה עלול להיות מחיר בהמשך המשפט. זאת משום ששתיקה בחקירה עלולה לשמש כראיית חיזוק המצטרפת לראיות אחרות ומכריעה את הכף כנגד החשוד. מסיבה זו, חוקרים נוהגים להשתמש במשפט הבא: 'זכותך לא לומר דבר. דבריך יתועדו ועשויים לשמש ראיה בבית המשפט. ואולם דע כי בית המשפט יוכל להביא בחשבון את שתיקתך'.

      איסוף הוכחות

      אם הואשמת על לא עוול בכפך, השתדל למצוא הוכחות לחפותך. נסה לחפש תצלומים, הקלטות או כל מסמך העשוי להוכיח כי אתה חף מפשע. בנוסף, במידה והתלונה 'נתפרה' כנגדך על ידי אדם החפץ ברעתך, תוכל לנסות למצוא עדים, הקלטות או תצלומי מסך שיעידו כי אותו אדם תכנן זאת כנגדך.

      היזהר מהקלטות

      בדורנו, דור הסמארטפונים, קל מאד לצלם ולהקליט שיחות טלפוניות או פרונטאליות. משום כך, היה זהיר והשתדל להימנע מלומר דברים העשויים לסבך אותך בנוכחותם של בני אדם שאינך סומך עליהם.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף