LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    הסתבכת בעבירות מין? דע מהן זכויותיך

    'עבירות מין' הוא שמן של מגוון עבירות פליליות הקשורות בצורה זו או אחרת למין. החל מאונס ומעשה סדום, דרך מעשה מגונה ומעשה מגונה בפומבי, וכלה בהטרדה מינית. במאמר זה אסקור בקצרה את מגוון עבירות המין, ואת העונש הקבוע להן בחוק.

    הסתבכת בעבירות מין? דע מהן זכויותיך

    תוכן עניינים

    אונס

    הבועל אשה שלא בהסכמתה, או כאשר היא במצב שאינה יכולה לתת הסכמה חופשית [כגון שהיא חולת נפש או לוקה בשכלה או חסרת הכרה] – הרי הוא אנס. כמו כן הבועל קטינה מתחת לגיל 14, אפילו בהסכמתה – הרי הוא אנס. העונש: 16 שנים מאסר.

    כאשר האונס מתבצע בנסיבות מחמירות, העונש חמור עוד יותר: 20 שנות מאסר. דוגמה לנסיבות מחמירות: אונס שנעשה תוך כדי איום בנשק חם או קר, או תוך גרימת חבלה לקרבן, או תוך התעללות בקרבן, או בנוכחות אחרים שחברו יחד לביצוע האונס.

    מאמרים פופולריים נוספים:איזוק אלקטרונישיבוש הליכי משפטבעילה אסורה בהסכמה

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בעילה אסורה בהסכמה

      גם כאשר שני הצדדים מסכימים ליחסי המין, יש מקרים בהם החוק אוסר לקיים את יחסי המין. עבירה זו קרויה: בעילה אסורה בהסכמה.

      מקרים בהם בעילה אסורה בהסכמה: 1. קטינה בגיל 14-16 כאשר אינה נשואה לבועל וכאשר הבועל גדול ממנה ביותר משלש שנים [כלומר: האיסור חל רק בהצטברות שני הדברים]. 2. קטינה בגיל 16-18 כאשר יחסי המין מתקיימים תוך ניצול יחסי תלות או מרות, או עקב הבטחת שווא לנישואין. 3. בוגרת מעל גיל 18 כאשר יחסי המין מתקיימים תוך ניצול יחסי מרות ביחסי עבודה או בשירות, או עקב הבטחת שווא לנישואין ותוך התחזותו כפנוי למרות היותו נשוי.

      העונש על בעילה אסורה בהסכמה, נע בין 3 שנות מאסר בקטינה, ל-5 שנות מאסר בבוגרת.

      מעשה סדום

      מעשה סדום הינו קיום יחסי מין אוראליים או אנאליים. החוק מגדיר מעשה סדום: "החדרת איבר מאברי הגוף או חפץ לפי הטבעת של אדם, או החדרת איבר מין לפיו של אדם". זאת בניגוד ל'בעילה' שהיא קיום יחסי מין ואגינליים, ואותה מגדירה החוק: "המחדיר איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר המין של האישה".

      ההבדל בין בעילה למעשה סדום הינו רק בסוג יחסי המין, אך מבחינת האיסורים הנוגעים לקיום יחסי מין כמעט שאין הבדל ביניהם. בשניהם, כאשר הם נעשים ללא הסכמה – הרי זה אונס, וכאשר הם נעשים בהסכמה אך במצבים האסורים בחוק – הרי זו בעילה האסורה בהסכמה או מעשה סדום האסור בהסכמה [בהתאמה]. העונש בכל המקרים הללו – אף הוא זהה.

      מעשה מגונה

      מעשה מגונה הינו: "מעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים". לדוגמה: אדם שנוגע או מתחכך באיברים אינטימיים של אדם אחר. האיסור לעשות מעשה מגונה הוא כאשר אין הסכמה חופשית של האדם שבו נעשה המעשה.

      העונש על מעשה מגונה, נע בין מאסר שנתיים במקרה של מעשה מגונה בבוגר מעל גיל 18 – כאשר המעשה בוצע תוך ניצול יחסי מרות ביחסי עבודה או בשרות, לבין מאסר עשר שנים במקרה של מעשה מגונה בנסיבות מחמירות. [נסיבות מחמירות כאן, הן אותם נסיבות שפורטו לעיל לגבי אונס בנסיבות מחמירות].

      מעשה מגונה בפומבי

      העיקרון של מעשה מגונה בפומבי זהה למעשה מגונה רגיל, רק בהבדל אחד: מדובר במעשה שלא כולל מגע בגוף אדם אחר. דוגמה למעשה בפומבי: אוננות או חשיפת איבר מין בפני אדם אחר.

      החוק אוסר לעשות מעשה מגונה בפומבי כאשר הדבר נעשה ללא הסכמת האדם שהמעשה נעשה בפניו, וכן כאשר המעשה נעשה תוך ניצול יחסי מרות ביחסי עבודה או בשרות, וכן כאשר המעשה נעשה בפני קטין/ה מתחת לגיל 16.

      העונש על מעשה מגונה בפומבי קל יותר, ונע בין שנה אחת מאסר כשהמעשה נעשה בפני בוגר, לבין שלש שנים מאסר כשהמעשה נעשה בפני קטין מתחת לגיל 16.

      הטרדה מינית

      הטרדה מינית הינה התנהגות שבה אדם גורם לאדם אחר הרגשה לא נעימה, כאשר התנהגות זו נעשית על רקע מיני.

      החוק מונה 6 מקרים שנחשבים הטרדה מינית: 1. סחיטה באיומים, כאשר המעשה הנדרש הינו בעל אופי מיני. 2. מעשים מגונים [כאן החוק בעצם מפנה למעשה מגונה ומעשה מגונה בפומבי שכבר פורטו לעיל]. 3. הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, המופנות לאדם אשר הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות האמורות. 4. התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו, כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעונין בהתייחסויות האמורות. 5. התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית. 6. פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו, בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל את האדם או לבזותו, ולא ניתנה הסכמתו לפרסום.

      העונש על הטרדה מינית נע בין שנתיים מאסר במקרה הקל, לארבע שנות מאסר במקרה החמור.

      לסיכום

      עבירות מין הן עבירות פליליות לכל דבר, והחוק מחמיר בעונשן וקובע להן עונשי מאסר בפועל.

      בכלל עבירות המין ניתן למצוא עבירות יחסית קלות, כמו הטרדה מינית או מעשה מגונה בפומבי, ועבירות חמורות מאד כמו אונס ומעשה סדום.

      החוק לוקח בחשבון שנסיבות כל מקרה שונות, ולפיכך מחלק את עבירות המין לדרגות חומרה שונות ועונשים שונים בהתאם. מסיבה זו, החוק קובע עונש חמור יותר כאשר העבירה נעשית בנסיבות מחמירות במיוחד [כגון אונס תוך כדי אלימות או התעללות].

      העונש הקצוב בחוק על עבירות מין, נע בין שנה אחת מאסר במקרה הקל ביותר, לבין 20 שנות מאסר במקרה החמור ביותר.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף