LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    זכותך לשחרור מוקדם ממאסר – מתי?

    שחרור מוקדם ממאסר הוא הליך בו אסיר משתחרר מבית סוהר לפי תום תקופת המאסר כפי שנקבעה בעונשו. הסיבה העיקרית לשחרור מוקדם היא התנהגות נאותה, אך יש עוד שורה ארוכה של שיקולים ונסיבות.

    זכותך לשחרור מוקדם ממאסר – מתי?

    החוק במדינת ישראל לדוגמא מכיר בשחרור מוקדם לאחר עמידה מול ועדת שחרורים. אפשר לבקש שחרור מוקדם בהתאם לסעיף 49 לחוק העונשין ולבטל את יתרת תקופת המאסר, או להתמקד בסעיף 28 בפקודת בתי הסוהר שעל פיו האסיר רשאי להתהלך חופשי אך מבלי לקצר את תקופת מאסרו הפורמאלית. קיימים גם מצבים נדירים של שחרור מוקדם של אסירים בשל חולניות מתמדת.

    תוכן עניינים

    השיקולים להחלטה על שחרור מוקדם נובעים מאופי ההתנהגות הטובה ורלוונטיים לכל אסיר שנידון לתקופה העולה על 6 חודשים, למעט מאסר עולם. על האסיר להשלים שני שלישים מהמאסר בהתנהגות טובה ולאחר מכן לעמוד מול ועדת שחרורים.

    הועדה בודקת את אופי ההתנהגות הטובה ומביאה בחשבון גם את הסיכוי שהאסיר השתקם ולא יחזור לסורו. הועדה בודקת מה הסיכוי שהאסיר יבצע עבירות בזמן שנוכה מתוך מאסרו ושוקלת בין היתר את האינטרס הציבורי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מאמרים פופולריים נוספים:מתי נכון להגיש ערעור פלילי?מהו הסדר טיעון?  ◄ בקשת חנינה ע"י עו"ד פלילי

      איך משכנעים את ועדת השחרורים?

      חוק שחרור על תנאי ממאסר מסדיר את סוגיית השחרור המוקדם. הוא תקף לשחרור לפני השלמת מלוא תקופת המאסר שנגזרה על האסיר והוא מגדיר את התנאים שבהם מותנה השחרור. כמו כן מסדיר החוק את הנושא של שחרור אסירים מטעמים רפואיים ואת הרכב ועדת השחרורים הרגילה או הרכב ועדת השחרורים המיוחדת בעניין אסירי עולם.

      החוק מפרט את זכותו של האסיר לקבל בחלק מהמקרים ייצוג על ידי סניגור מטעם הסניגוריה הציבורית, ומגדיר את נושא הגשת העתירה כנגד החלטות הועדה.

      מי שרוצה לשפר את הסיכוי לשכנע את ועדת השחרורים להורות על שחרור מוקדם צריך להביע חרטה.

      הועדה נותנת משקל רב להבעת חרטה של האסיר ולהתרשמות מכנותה, תוך בדיקת ההיבט של מסוכנות. האסיר צריך לשכנע את הועדה שהוא ראוי לשחרור כי שחרורו אינו מסכן את שלום הציבור.

      מנגד, חוק נפגעי עבירה מקנה לנפגעי עבירות מין ואלימות את הזכות להתעדכן בבקשת הפוגע בהם לשחרור מוקדם. הם גם יכולים להביע עמדה לפני ועדת השחרורים ולהטות את הכף בעד או נגד השחרור כאמור. יש מקרים המאושרים על ידי בית המשפט ובהם הועדה מתירה את הנוכחות של הנפגע ושמיעת טיעוניו בעל פה.

      התייעצות עם עורך דין פלילי לפני שחרור

      מספר גדול של אסירים פליליים נהנים משחרור מוקדם. המאפיין המשותף לרובם הוא מעורבות של עורך דין המכיר את התחום ואת אופי העבירות הנפוצות. התייעצות עם עורך דין פלילי לפני שחרור בהחלט משפרת את אופי ההתנהלות מול ועדת השחרורים, מעלה את הסיכוי לשחרור על תנאי ומונעת בזבוז זמן ועוגמת נפש.

      חוק שחרור על תנאי ממאסר קובע סייגים ומפרט את שיקולי הועדה. הוא בוחן שיקולים רבים להחלטת הועדה ומוכיח את חשיבות הנושא.

      מבחינת ועדת השחרורים והמערכת המשפטית, השאיפה היא לעזור ככל האפשר לאסירים. מצד שני, בתי המשפט ורשויות האכיפה לא יכולים להרשות לעצמם לפגוע באינטרס הציבורי.

      זו גם הסיבה לכך שועדת השחרורים בודקת התנהגות טובה לפי פרמטרים ספציפיים. היא צריכה להתרשם מגילוי יחס חיובי מצד האסיר כלפי העבודה, גמילה משימוש בסם מסוכן והתנהגות שאינה פוגענית כלפי הסובבים אותו.

      למרות שעורך דין פלילי לא יכול להתחייב לשחרור מוקדם והרבה תלוי בהתנהגות הטובה של האסיר ובאינטרס הציבורי, המעורבות שלו מראה על רצינות ומאפשרת טיפול מקצועי בסוגיה.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף