LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    כיצד יש להתנגד להארכת מעצר?

    מעצר כולל את שלילת חירותו של אדם עוד לפני שהורשע בדין ונמצא אשם. סמכויות המעצר מעוגנות בחוק סדר הדין הפלילי ומחייבות את השוטרים ואת בתי המשפט.

    כיצד יש להתנגד להארכת מעצר?

    הנטייה העקרונית היא להימנע ככל האפשר ממעצר, אלא בנסיבות הקבועות על פי החוק. מעצר חשודים על פי צו מעצר של שופט לדוגמא מתבצע כאשר יש חשש סביר שאם החשוד לא ייעצר הוא יגרום לשיבוש הליכי חקירה, ינסה להעלים רכוש, ישפיע על עדים ויגרום לפגיעה בראיות, יסכן ביטחונו של אדם או יפגע בביטחון הציבור והמדינה.

    תוכן עניינים

    מבחינת מעצר חשודים שלא בצו מעצר, לשוטר בישראל יש סמכות לעצור אדם למשך 24 שעות רק במקרה ובו יש חשד סביר שאותו אדם עברה עבירת עוון או פשע שהעונש המקסימאלי עליה הוא למעלה משלושה חודשי מאסר.

    השאלה העיקרית היא כיצד יש להתנגד להארכת מעצר ואיך עושים זאת באופן חוקי. מעצר שנעשה על ידי שוטר יכול להימשך יממה אחת בלבד ובמקרים חריגים הוא נעשה ל-48 שעות, אולם במידה והעצור אינו מובא בפני שופט בתום הזמן המוגדר בחוק יפקע תוקפו של המעצר והחשוד ישוחרר. התנגדות נכונה להארכת מעצר מעלה את הסיכוי לשחרור ומונעת את שלילת זכויות היסוד של החשוד.

    מאמרים פופולריים נוספים:מהו עצר עד תום ההליכים?מהו מעצר ל-24 שעות? ◄ זכותך להיוועץ עם עורך דין

    איך מתבצע הדיון בבית המשפט?

    יש להתנגד להארכת מעצר בהתאם לאופי הדיון המתנהל בין כתלי בית המשפט.

    הדיון לעניין הארכת מעצר, עילות המעצר והטפסים המשמשים להארכת מעצר או אופן הצגת הטיעונים הם כמפורט בחוק. הדיון יכול להתקיים רק בנוכחות החשוד, אלא אם אי אפשר להביאו מפאת מצב בריאותי.

    במקרים אלו הדיון נערך בנוכחות סנגורו של החשוד. המשטרה הדורשת את הארכת המעצר צריכה להיות מיוצגת על ידי החוקר המטפל בחקירה או על ידי שוטר אחר הבקיא בפרטים, וההתנגדות צריכה להיות בהתאם לטיעונים המושמעים מול השופט.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      במידה וסך ימי המעצר הגיעו ל-30 ימים ונדרש המשך המעצר לצורך סיום החקירה, מוגשת על ידי המשטרה בקשה להארכת מעצר לידי היועץ המשפטי לממשלה.

      ימי המעצר מתחילים להיספר עם הודעת השופט על מתן הצו. בנוסף, ימי מנוחה, פגרה או שבתון נספרים גם אם היו הימים האחרונים של תקופת המעצר. זו גם הסיבה שיש להתנגד להארכת המעצר או להגיש בקשה כזו תוך תקופת המעצר ולפני המועד הנקוב החל בימי מנוחה, פגרה ושבתון.

      מעורבות עורך דין בהתנגדות להארכת מעצר

      הדבר חשוב היותר הוא להתנגד להארכת מעצר רק בליווי עורך דין פלילי המכיר את התחום. עורך דין יכול לבחון את פרטי המקרה, לזהות את נסיבות המעצר ולגבש אסטרטגיה שתעזור למנוע הארכה לא רצויה.

      עורך דין פלילי בקיא בהסדר הדין הרלוונטיים ומחזיק בניסיון טיעון והתדיינות בין כתלי בית המשפט. עצורים הנעצרים למשך 24 שעות רשאים לשמור על זכות השתיקה ולהיוועץ עם עורך דין לענייני פלילים. הם יכולים לקבל את עצותיו לגבי החקירה עצמה והתנהלות מול השוטרים.

      עורך הדין מלווה אותם בחקירה הראשונית וכאשר הם מובאים להארכת מעצר מול שופט. עורך דין פלילי אמור להכיר את דרכי ההתנגדות החוקיות, הרלוונטיות והאפקטיביות ביותר. הוא מונע בזבוז זמן ועוגמת נפש ומאפשר להטות את כתב האישום לסעיפים קלים.

      לסיכום, אפשר להתנגד להארכת מעצר בדרכים שונות ותוך התייעצות עם עורך דין. התנגדות להארכת מעצר היא חלק בלתי נפרד מזכויותיו של החשוד. היות ובתי המשפט מונחים להקל ככל האפשר על תקופת המעצר כדי למנוע את שלילת חירותו של החשוד, התנגדות להארכה היא פעולה מתבקשת.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף