LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מהי עבירת גרימת חבלה בנסיבות מחמירות?

    עבירת גרימת חבלה לגופו של אדם נבחנת על פי ארבע דרגות חומרה שונות. הדרגה הקלה ביותר היא תקיפה הגורמת חבלה ממשית, אחריה נמצאת עבירת הפציעה ודרגה גבוהה יותר היא חבלה חמורה. הרמה הגבוהה ביותר של עבירת גרימת חבלה לגופו של אדם היא חבלה בכוונה מחמירה.

    מהי עבירת גרימת חבלה בנסיבות מחמירות?

    כל העבירות מופיעות בסעיפים שונים של חוק העונשין ועלולות לגרור עונשים כבדים מטעם בית המשפט. עבירת גרימת חבלה בנסיבות מחמירות וקלות היא עבירה פלילית המחייבת את מעורבותו המוקדמת של עורך דין מקצועי.

    תוכן עניינים

    בית המשפט מבחין בין פציעה לבין חבלה חמורה לבין מידת חומרתה של הפציעה והנתונים הרפואיים המוצגים בפניו.

    על פי סעיף 34 לחוק העונשין לדוגמא, חבלה חמורה היא חבלה מסוכנת שפגעה או הייתה עלול לפגוע באופן קשה ולתמיד בנוחיות הנחבל או בבריאותו. חבלה חמורה היא גם חבלה הגורמת מום או פגיעת קבע קשה באחד האיברים, החושים או הקרומים של הנחבל.

    לצורך השוואה, חבלה מסוכנת היא חבלה שיש בה סכנת נפשות. יש מקרים בהם בית המשפט נדרש לבדוק את אופי החבלה ולהחליט האם מדובר על פצע. לפי החוק, פצע עשוי להיות דקירה או חתך הבוקעים או מבתרים גוף חיצוני של הגוף.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הבדלים בין פציעה וחבלה חמורה

      פציעה מוגדרת בחוק העונשין כמעשה שגורם לפגיעה בעורו של הקורבן, בעוד עבירת תקיפה ועבירת גרימת חבלה בנסיבות מחמירות גורמות חבלה ממשית.

      פציעה היא מבחינת בית המשפט סוג מתון של חבלה ולכן היא יכולה לבוא לידי ביטוי בשטפי דם, שריטות וכן הלאה. לחילופין, חבלה חמורה מוגדרת כמעשה שיש בו כדי להביא לפגיעה קשה ומשמעותית באחד מאיברי הגוף או העור. הבחנה בסיסית זו עוזרת להבין גם את ההבדלים המשפטיים בין גרימת פציעה לבין גרימת חבלה בנסיבות מחמירות.

      בנוסף, אפשר להשתמש בהבחנה כדי לבדוק את התייחסות בתי המשפט וחוק העונשין לעבירה של חבלה בכוונה מחמירה: פציעה או חבלה שנגרמו במטרה לגרום לקורבן נכות או מום.

      יש ערכאות משפטיות שונות הדנות בפציעה ובחבלה חמורה. בעוד תיק שעיקרו עבירת פציעה או חבולה חמורה נדון בין כתלי בית משפט השלום, תיק שעיקרו חבלה בכוונה מחמירה נדון בבית המשפט המחוזי.

      העונשים הקבועים בחוק הם עד 20 שנות מאסר בגין חבלה בנסיבות מחמירות, לעומת עד 7 שנות מאסר בגין חבלה חמורה ועד 3 שנות מאסר בגין פציעה. במידה והפציעה נגרמה לקורבן תוך שימוש בנשק או סכין ויחד עם שותפים, התוקף צפוי להיות מואשם בפציעה בנסיבות מחמירות.

      תפקידו של עורך הדין בגיבוש הגנה משפטית

      כפי שניתן לראות, עבירת גרימת חבלה בנסיבות מחמירות נבדקת בעיקר לפי מידת הכוונה והסיטואציה בה נגרמה החבלה על ידי התוקף. תפקידו של עורך הדין הוא בראש ובראשונה לזהות את נסיבות המקרה ולהסיק האם ניתן לשנות את כתב האישום מחבלה לפציעה. גם בתוך הקטגוריה של חבלה יש דרגות חומרה שונות הקובעות את אופי העונש ואת התייחסות בתי המשפט למקרה.

      שנית, עורך דין מייעץ לנאשם כיצד לנהוג ובאילו עדויות להשתמש כדי להציג את הצד שלו בצורה הנאמנה ביותר.

      תפקידו של עורך דין הוא חלק בלתי נפרד מגיבוש הגנה משפטית עבור עבירת גרימת חבלה בנסיבות מחמירות וקלות כאחד. כדאי לפנות לעורך הדין מוקדם ככל האפשר, לקבל המלצות על אנשי מקצוע המכרים את תחום ולהשתמש ברקע ובניסיון שלהם. זו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם ההשלכות המשפטיות ולקצר ככל האפשר את מידת העונש.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף