LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    איך תסיים הליך פלילי ללא הרשעה?

    סיימת את לימודי התיכון ואת השירות הצבאי בהצטיינות. לאחר מכן, סיימת ללמוד באוניברסיטה בהצלחה. 

    איך תסיים הליך פלילי ללא הרשעה?

    התחלת לפתח קריירה מפוארת, ולהרוויח משכורת נאה. אך ביום בהיר, נתפסת בביצוע עבירה פלילית קלה ומזערית, שלמרות קלותה, הרשעה בגינה יכולה לפגוע אנושות בקריירה שלך ובחייך בכלל. כיצד ניתן למנוע זאת?

    תוכן עניינים

    למה חשוב להילחם כדי שההליך הפלילי יסתיים ללא הרשעה

    כאמור, אם אתה אדם מן השורה ללא עבר פלילי, דומה שעדיף וחשוב להילחם על חפותך, או לכל הפחות, על האפשרות לצאת מההליך הפלילי בלא שיוותר כתם שישליך על המשך חייך, וחייך המקצועיים. אומנם, אין הכוונה היא שכל הליך פלילי יש לנהל עד תום, אלא יש לבחון תמיד כל מקרה לגופו, ובמיוחד כאשר מדובר באדם מן היישוב ללא רבב, יש מקום לבחון הליכים ואסטרטגיות חלופיות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אל תמהר להודות, תנהל אסטרטגיה משפטית

      ישנן כמה דרכים שלפיהן ניתן לנהל את ההליך הפלילי, בעניינו של אדם שזו התקלות ראשונה שלו עם רשויות החוק. להלן מספר דוגמאות :

      בקשה לסגירת תיק בהסדר : כיום, לאחר תיקון שנעשה בחוק סדר הדין הפלילי, [נוסח משולב], התשמ"ב- 1982, ככל שטרם הוגש כתב אישום נגד אדם בעבירות קלות שעונשן לא עולה על 3 שנות מאסר, ניתן לפנות לתובע, בבקשה המכונה "סגירת תיק בהסדר".

      המחוקק, העניק לתובע סמכות לסגור תיק פלילי, תוך הצבת תנאים לכך. כך שאם נתפסת ונחקרת במשטרה, וידוע לך שמתכוונים להגיש נגדך כתב אישום, ניתן ורצוי לפנות לתובע בבקשה לסגור את התיק. ייתכן מאוד שבנסיבות העניין, ככל שמדובר באדם שחטא בעבירה קלה, ללא עבר פלילי, יאות התובע לעשות כן תוך הצבת תנאים. כגון: התנדבות במשך תקופה מסוימת, התחייבות שלא לעבור עבירה וכו'.

      בקשה לעיכוב הליכים : ככל שהוגש כתב אישום. יש אפשרות לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה הנקראת "בקשה לעיכוב הליכים".

      ליועמ"ש סמכות לעכב הליכים פליליים במקרים מיוחדים, כמו לדוגמא: נסיבות אישיות, נסיבות בריאותיות, ועוד. לא אחת עושה היועץ המשפטי לממשלה שימוש בסמכות זו, במיוחד כאשר מדובר בעבירות קלות, ובנאשמים ללא עבר פלילי. אך יוער, שעיכוב הליכים יכול להיות מותנה, וליועמ"ש סמכות לחדשם אם למשל הנאשם עבר עבירה נוספת לאחר מכן.

      בקשה לחנינה : סמכות החנינה של נשיא המדינה לא מותנית בסוג העבירה, והוא רשאי לעשות בה שימוש גם בגין עבירת חניה קלה, וגם בגין עבירת רצח. לכן, לעיתים אפשר לפנות לנשיא המדינה בבקשה לחנינה, בין אם טרם הוגש כתב אישום, ובין אם הוגש. נשיא המדינה נוהג להעניק חנינות במשורה, ורק במקרים מיוחדים כמו- נסיבות אישיות, בריאותיות ועוד. יוער, שחנינה היא סופית, ולא ניתן לחדש את ההליך הפלילי לאחר שהוענקה חנינה.

      "אי הרשעה" : לבית המשפט יש סמכות לקבוע כי נאשם ביצע את העבירה בה הוא הואשם, אך לא להרשיע אותו בגינה. המשמעות היא שלא יוותר רישום פלילי לנאשם בגין העבירה. מה שיאפשר לו להמשיך בקריירה שלו ללא קושי. עם זאת, בית המשפט לא יעשה שימוש בסמכות הזו בכל מקרה. לשם כך, על הנאשם להוכיח כי הרשעה תפגע בקריירה שלו ובפרנסתו, ותגרום לו "לנזק בלתי הפיך".

      מה ההשלכות של רישום פלילי במקרה של הרשעה

      המשמעות של הרשעה פלילית, היא רישום פלילי המופיע במאגרים המשטרתיים ובמאגרים של רשויות ציבוריות מסוימות. רישום פלילי כתוצאה מהרשעה, יוצר מניעה מלהיבחר לכנסת למשך כמה שנים, ולעסוק במקצועות מסוימים. כגון : עריכת דין, ראיית חשבון, רפואה ועוד, וכן גם לעבוד במקומות מסוימים (כגון: חברות ציבוריות ועוד).

      דוגמאות להצלחה שלנו בסגירת תיקים ללא הרשעה

      – ג' הוא מתווך נדל"ן, אדם הגון ומוצלח שניהל חיים שקטים ורגועים. באמצע החיים, נקלע להליך גירושין קשה מאשתו. ברגע של ויכוח סוער עם אשתו, הוא דחף אותה על מיטתם. היא הזעיקה שוטרים למקום, הוא נעצר, והוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפה.

      ג' אכן ביצע עבירה פלילית, ויובהר – כי אסור היה לו לדחוף את אשתו. אך יש לזקוף לטובתו את היותו אדם מן השורה, בעל קריירה, ואב טוב לילדיו. מפאת החשש שמא הוא יאבד את רישיון התיווך שלו, הצלחנו לשכנע את בית המשפט לא להרשיעו, למרות שהוא ביצע עבירה.

      – י' היה איש משפחה נורמאטיבי. לאחר שהוריו נפטרו, הוא ניהל "מלחמת ירושה" סוערת עם שני אחיו. בין האחים התקיים הליך בוררות במשרד עורכי דין. באחד הדיונים הרוחות געשו, וחלה קטטה בין י' לאח אחר. המשטרה התערבה, והוגש נגד י' כתב אישום. י' היה חקלאי כל ימי חייו, אדם משכמו ומעלה, בעל עבר צבאי משובח. למרות שהוא נהג באלימות, הצלחנו לשכנע את בית המשפט לא להרשיעו, ובכך הותרנו אותו ללא רישום פלילי.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף