LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    ביטול כתב אישום על ידי עורך דין צבאי

    נתפסת משתמש בסמים במהלך שירותך הצבאי? ביצעת עבירת נשק בשל החזקה של נשק המנוגדת להוראות הבטיחות? רצוי שתפנה במהירות האפשרית לעורך דין צבאי המתמחה במשפט הצבאי, על מנת שיפעל למען התוצאות הרצויות עבורך, היינו למען ביטול כתב האישום.

    ביטול כתב אישום על ידי עורך דין צבאי

    תוכן עניינים

    מדוע כדאי לחייל שהוגש נגדו כתב אישום להצטייד בעורך דין צבאי?

    מי שיכולה להורות על ביטול של כתב אישום היא הפרקליטות הצבאית, תהליך שבדרך כלל מתבצע כאשר החייל מיוצג על-ידי עורך דין שמכיר את המערכת הצבאית, על אופן הפעולה שלה ושיכול להוכיח כי הראיות הקיימות נגד הנאשם אינן מספקות כדי להרשיעו.

    חוק השיפוט הצבאי מסדיר את נושא ביטול כתבי האישום שמגישה הפרקליטות הצבאית וקובע, כי הפרקליט הצבאי הראשי רשאי להחליט על ביטולו של כתב אישום שהוגש לבית הדין הצבאי, זאת במידה והדין טרם הוכרע. עוד קובע החוק, כי במידה והנאשם נמצא במעצר, עם ביטול כתב האישום הוא ישוחרר ממעצרו, אלא אם כן קיימות סיבות אחרות להחזיקו במעצר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      חייל שמוגש נגדו כתב אישום רשאי על פי חוק להיות מיוצג על-ידי עורך דין, על מנת שיבוצע לו הליך משפטי הוגן, כאשר עורך הדין יכול להיות סנגור צבאי או עורך דין פרטי, שבקיא ברזי המערכת הצבאית ושיש לו אישור להופיע בפני בתי הדין הצבאיים.

      ייצוג חיילים על ידי עורך דין צבאי היא דרך טובה להגדיל את הסיכויים שכתב האישום נגד החייל יבוטל, זאת בזכות השליטה של עורך הדין הצבאי בדיני הצבא ובשל הניסיון שיש לו בייצוג חיילים שהואשמו בקשת רחבה של עבירות פליליות במסגרת שירותם הצבאי, החל מעבירות סמים קלים ועד עבירות עריקה.

      מאחר שחיילים במהלך שירותם הצבאי כפופים לחוקיה של המסגרת הצבאית ומכיוון שפעמים רבות נוטה הצבא להחמיר בעונשיהם של חיילים שעברו עבירות פליליות שייתפסו במערכת האזרחית כקלות, רצוי שחייל ידאג לקבל ייצוג הולם על-ידי עורך דין צבאי, זאת על מנת שלא ייאלץ להתמודד עם ההשלכות של העבירה שביצע, שעלולות להיות כאמור, קשות.

      כמה מילים על העבירות בעטיין יכולה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד החייל

      העבירות הפליליות הנפוצות ביותר המתרחשות במסגרת הצה"לית הן עבירות עריקה, עבירות שמבצעים חיילים נגד פלסטיניים על רקע חריגה מעקרונות המשפט ההומניטרי הבינלאומי, עבירות סמים ועבירות נשק לסוגיהן השונים.

      פעמים רבות, קיים בלבול בין עבירות משמעת שנעשות במסגרת הצבא לבין עבירות פליליות, כך שרבים נוטים לחשוב כי חייל שהתנהג באופן לא נאות יכול להיות מואשם בעבירה פלילית.

      למעשה, מבחין הצבא בין עבירות משמעת, הנידונות בבית הדין המשמעתי לבין עבירות פליליות הנידונות בבית הדין הצבאי, כאשר בניגוד לחייל שמואשם בעבירת משמעות, חייל שמואשם בעבירה פלילית רשאי להצטייד בעורך דין על מנת להגדיל את הסיכויים שיבוטל כתב האישום ושהוא ייצא זכאי.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף