LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    בקשה להארכת מעצר – דע מהן זכויותיך

    הוגשה בקשה להארכת מעצרך? זכותך להתנגד לה! כל הדברים שאפשר לעשות כדי למקסם את הסיכוי לחלופת מעצר או לדחיית הבקשה כליל.

    בקשה להארכת מעצר – דע מהן זכויותיך

    הארכת מעצר כשמה כן היא – הארכת מעצרו של חשוד לתקופת זמן נוספת. המשטרה מגישה בקשה להארכת מעצר בפני בית המשפט, ובידו הסמכות לאשרה או לדחותה.

    תוכן עניינים

    בקשה להארכת מעצר יכולה להיות מוגשת בסוגים שונים של מעצריםמעצר עד תום ההליכים, מעצר ימים וכו'. בכל אחד מן המקרים תפקידו של הסנגור הפלילי לבחון את הבקשה ואת נחיצותה.

    הארכת מעצר מהווה פגיעה בזכות לחירות של הנאשם, שבינתיים נמצא בחזקת חף מפשע. לכן בית המשפט מתייחס לכל בקשה בכובד ראש, ומאזן בין האינטרסים המתנגשים – הגנה על הציבור מחד ושמירה על זכויות הנאשם מאידך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      באילו מקרים בית המשפט יטה לאשר הארכת מעצר?

      סכנה לציבור – במקרה שהחשוד מהווה סכנה לביטחון המדינה, לציבור או לקורבן העבירה. לעתים בית המשפט מורה על תסקיר מעצר שיהווה אינדיקציה לגבי מידת מסוכנות הנאשם.
      חומרת העבירה – במקרה שהעבירה המיוחסת לחשוד היא עבירה חמורה.
      שיבוש הליכי חקירה – כאשר עולה חשש שאם החשוד ישתחרר ביכולתו לשבש את הליכי החקירה (לברוח, להשפיע על עדים, להעלים ראיות).
      עבר פלילי – אם הנאשם בעל עבר פלילי עשיר, הדבר יכול להוביל להארכת מעצרו.
      משפט קרוב לסיום – אם משפטו של הנאשם קרוב לסיום, זהו שיקול שיכול להטות את הכף להארכת מעצרו (במקרה של הארכת מעצר מעבר ל-9 חודשים).
      הפרה של תנאי שחרור – מניסיוני אם הנאשם הפר בעבר את תנאי שחרורו, במקרים רבים הדבר יוביל להארכת מעצרו.

      חשיבותו של סנגור: הארכת מעצר כאמצעי לשבירת רוחו של החשוד

      לצערי במסגרת עבודתי ראיתי גם מקרים שבהם המשטרה מבקשת הארכת מעצר ללא עילה מהמפורטות למעלה, אלא במטרה אחת – "להכניע" את החשוד. השהייה במעצר אינה פשוטה כלל, ועלולה לגרום לכל אדם להודות בפשע שלא ביצע. במקרים האלה הסנגור הפלילי מהווה מעין כוח מאזן אל מול חוקרי המשטרה. תפקידו להניא את החשוד מכל מחשבה על הודאת שווא, להסביר לו על דרכי הפעולה של השוטרים, ולחזק את רוחו.

      עם זאת במקרים אחרים, בקשה להארכת מעצרו של החשוד מלמדת על כך שאכן יש בידי המשטרה ראיות הקושרות את החשוד לביצוע העבירה. בנקודת זמן זו חשוב מאוד לזכור כי הסנגור הפלילי הוא בצד שלכם, ואין להסתיר ממנו מידע רלבנטי. חשוב שבידי עורך הדין המייצג אתכם תהיה את התמונה המלאה וזאת על מנת שיוכל להתמודד בצורה טובה עם הטענות שיועלו נגדכם.

      הארכת מעצרם של קטינים

      כמובן שבהארכות מעצרים של קטינים הדין מעט שונה ובבסיסו עומדת גישה שיקומית המקלה על הנאשם הקטין. כמו כן הורי הקטין יכולים להיות נוכחים בדיון הארכת המעצר של ילדם.
      כאשר מדובר בקטין שגילו מתחת ל-14, ניתן לעוצרו ל-12 שעות בלבד. בתום 12 השעות המשטרה יכולה לבקש את הארכת מעצרו של הקטין בבית משפט לנוער. השופט רשאי לבקש תסקיר מעצר אודות הקטין. מדובר בסקירה של נסיבותיו האישיות, מצבו הנפשי והגופני וכו' שמטרתה לסייע לשופט להגיע להחלטה. תפקידו של הסניגור הפלילי להסביר לקטין על חשיבות התסקיר, להכין אותו לתסקיר, ולעודד את הקטין לשתף פעולה.

      כוחו של סניגור: התנגדות אפקטיבית להארכת המעצר

      עורך דין פלילי יבדוק לעומק את הנתונים ואת הצורך בהארכת מעצר, יגבש אסטרטגיה נגדית מיטבית, ובמידת האפשר יעלה בפני בית המשפט טיעונים שיכולים להוביל לשחרור הנאשם או לחלופת מעצרו. ייצוג על ידי עורך דין מקצועי בעל ניסיון ומומחיות יכול לשפר את סיכויים בדיון הארכת מעצר. כמובן שבמקרים רלבנטיים, מומלץ להגיע לדיון הארכת מעצר עם משפחתו של החשוד, ולהראות מסוגלות ונכונות שלהם לפקח עליו במעצר בית. הדבר עשוי להטות את הכף ולהוביל להחלטת השופט על חלופת מעצר.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף