LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    בקשה לתיקון כתב אישום – מתי?

    כתב אישום ניתן לביטול או תיקון בכל שלב של המשפט. יחד עם זאת, יש משמעות מיוחדת להקראת כתב האישום בשלב שלפני הבאת ראיות. אם טרם הוקרא כתב האישום לנאשם ובמידה והוא מסר את עמדתו, יכול התובע להורות על תיקון כתב האישום מבלי לקבל אישור של בית המשפט.

    בקשה לתיקון כתב אישום – מתי?

    התובע גם יכול במצב כזה להודיע על ביטולו של כתב האישום, מבלי שזה ייחשב זיכוי. המשמעות היא שניתן יהיה לאחר מכן להגיש את כתב האישום הזה מחדש וכל עוד התובע ימצא שיש בכך צורך.

    תוכן עניינים

    לחילופין, אם כתב האישום כבר הוקרא לנאשם, אין לתובע את היכולת להודיע על תיקונו בטרם קיבל על כך את רשות בית המשפט. השופט צריך לשמוע את עמדת הנאשם בעניין ובמידה והוא בכל זאת מחליט על ביטול כתב האישום, נחשב הדבר לזיכוי מוחלט. הנאשם נמצא זכאי והתובע לא רשאי להגיש את כתב האישום הזה מחדש.

    תזמון נכון של הגשת בקשה לתיקון כתב אישום משנה לחלוטין את האופי של המשפט. הדבר החשוב הוא להתייעץ עם עורך דין פלילי המכיר את התחום, לבחון את הנסיבות ולהבין את ההשלכות של כל צעד. הבקשה לתיקון כתב אישום צריכה להיות מנומקת היטב ועליה לעלות בקנה אחד עם אופי המקרה וסוג העבירה. בנוסף, כדאי לדעת מהו בכלל כתב אישום ומה מייחד אותו בהשוואה לכלים משפטיים אחרים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מאמרים פופולריים נוספים:מתי נכון להגיש ערעור פלילי?מהו הסדר טיעון?  ◄ בקשת חנינה ע"י עו"ד פלילי

      מהו כתב אישום?

      אי אפשר לדעת מתי הזמן הנכון להגיש בקשה לתיקון כתב אישום לפני שמבינים במה מדובר.

      כתב אישום הוא במילים פשוטות המסמך הפותח את ההליך המשפטי.

      הוא מוגש על ידי המאשימה, שהיא המדינה, אך באופן מעשי כרוך במעורבות של שוטר, פרקליט או עורך דין פרטי המוסמך לכך במקרים מסוימים.

      כתב אישום מוגש אם התובע מוצא כי קיימות ראיות להוכחת האשמה וקיים עניין לציבור. כתב האישום מנוסח ומנומק בהתאם לשיקול דעתו של התובע, המוסמך לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

      הצדדים לכתב האישום הם התובע והנתבע. ברוב המקרים המאשימה היא כאמור המדינה, המיוצגת על ידי באי כוחה.

      במקרה של הגשת קובלנה פלילית יכול גם אדם פרטי להגיש כתב אישום כנגד אדם אחר. מקרים אלו מתייחסים רק לעבירות קלות ומסוימות הקבועות בחוק בנפרד.

      לכתב האישום מבנה קבוע והוא כותרת עם הפרטים הטכניים של האישום, עובדות המבססות את ביצוע העבירה הפלילית, סעיפי חיקוק האוסרים על ביצוען ורשימת עדי תביעה המהווים את התשתית הראייתית להוכחות האשמה.

      למה צריך לתקן כתב אישום?

      הסוגיה העיקרית היא מדוע בכלל להגיש בקשה לתיקון כתב אישום ומה היתרונות של פעולה מן הסוג הזה.

      הנאשם יכול להבין מכתב האישום במה הוא מואשם ומה הראיות המוכיחות לכאורה את טענות התביעה, אך לאחר הגשתו לא ניתן להאשים את הנאשם בעבירות נוספות ללא תיקון. מרגע שהוגש נגד אדם כתב אישום גם משתנה הסטטוס שלו: הוא הופך מחשוד לנאשם ולכך יש השפעות חמורות.

      הקראת כיתוב אישום מתבצעת טרם הצגת ראיות הצדדים. בית המשפט שומע את תגובתו של הנאשם לכתב האישום, והוא יכול לכפור באישום כולו או בחלקו, להודות בעובדות או בחלקן או לטעון שהיו נסיבות רלוונטיות שלא מתבטאות בניסוח כתב האישום.

      תגובתו של הנאשם במועד ההקראה היא בעלת משקל רב להמשך התהליך. לפיכך, מהלך משפטי של תיקון כתב אישום יכול להיות מטעמו או מטעם התביעה. מטרת הצדדים היא בכל מקרה לקבוע את מסגרת הדיון ואת סעיפי החיקוק.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף