LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    הוגש נגדך כתב אישום – מה המשמעות?

    המשמעות המיידית של הגשת כתב אישום היא פתיחת הליך פלילי. את כתב האישום מגישה במקרה הזה המאשימה, שהיא המדינה. בישראל ניתן להגיש כתב אישום על ידי תובע מוסמך.

    הוגש נגדך כתב אישום – מה המשמעות?

    התובע עשוי להיות שוטר, פרקליט או עורך דין פרטי המוסמך לכך במקרים מסוימים.

    כתב אישום מוגש רק אם קיימות ראיות להוכחת האשמה וקיים עניין ברור לציבור. יחד עם זאת, כתב האישום תמיד מוגש על פי שיקול דעתו של התובע. עליו להיות מוסמך על ידי היועץ המשפטי לממשלה ולקבל החלטה מסודרת ומנומקת בדבר החיוניות של הגשת כתב אישום.

    תוכן עניינים

    את המשמעות המעשית של כתב אישום ניתן לבחור במספר דרכים. כדאי לעשות זאת קודם כל לפי היכרות עם הצדדים המעורבים בעריכת כתב האישום וניסוחו.

    ראשית, המדינה מגישה את כתב האישום באמצעות באי כוחה. אלו הם הפרקליטות, התובע המשטרתי ותובע אחר שהוסמך לכך. שנית, במקרים של הגשת קובלנה פלילית יכול גם אדם פרטי להגיש כתב אישום נגד אדם אחר. ההגבלה היחידה היא לעבירות קלות ומסוימות הקבועות בחוק.

    כיצד בנוי כתב אישום ואיזה סוג של מידע מופיע בו?

    כדאי שתדע שלכל כתב אישום יש מבנה קבוע וקשיח. היכרות עם החלקים העיקריים של כתב האישום תעזור לך לנהל משא ומתן מול עורך דין, להבין עם אילו אישומים אתה צפוי להתמודד ולסיים על הצד הטוב ביותר את ההתנהלות בין כתלי בית המשפט.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כתב אישום כולל כותרת ובה מפורטים פרטים טכניים. כאן כדאי שתשים לב לפרטים המציגים את שם הנאשם, פרטי המאשימה ובא כוחה.

      יש לא מעט מקרים בהם הפרטים הטכניים לא עומדים בשורה אחת עם הפרטים האישיים של הנאשם ולכן חבל לסבול מעוגמת נפש בגלל טעות. לאחר הכותרת כדאי לשים לב לעובדות המוצגות על גבי כתב האישום.

      בפרק העובדות אמור התובע לגולל את פרשת העובדות הנטענות על ידי התביעה, ואף לבסס את ביצוע העבירה הפלילית שהוכחה שלה אמורה להביא להרשעה. בהמשך מופיעים סעיפי החיקוק ולבסוף מצוינת רשימת עדי התביעה. העדים מהווים את תשתית הראיות להוכחת האשמה ויש להם משמעות גם בניסוח התשובה.

      כפי שניתן לראות, כתב אישום מפרט את המחלוקת בין המדינה והנאשם. כתב האישום פותח את ההליך הפלילי וקובע את מסגרת הדיון עבור הצדדים המעורבים. כתב האישום צריך להסביר לנאשם במה הוא נאשם, להעלות את הראיות נגדו ולספק כלים משפטיים להגנה יעילה. לאחר הגשת כתב האישום כבר לא ניתן להאשים את הנאשם בדברים שאינם מופיעים בו, מבלי לתקן את כתב האישום ולקבל על כך אישור מטעם הגורמים המשפטיים הרלוונטיים.

      איך מנסחים תשובה לכתב אישום?

      יש לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין פלילי ולערב אותו כבר בשלבים הראשונים של ניהול חקירה.

      מעורבות עורך דין עוזרת להתמודד בצורה נכונה עם העמדה לדין ועם ניסוח התשובה לכתב אישום קיים. בנוסף, עורך דין מעורב בשלב הקראת כתב אישום לנאשם.

      ההקראה היא אחד השלבים החשובים במשפט ומטרתה לספק לבית המשפט את תשובתו של הנאשם לאישום התלוי נגדו. במעמד זה יכול הנאשם לכפור באישום, בכולו או במקצתו ולהודות בעובדות, בחלקן או במקצתן. הודאה כזו או אחרת תקבע את אופי המשך המשפט ואת סוג ההתמודדות המשפטית עם ההאשמות.

      כתב האישום ניתן לביטול או תיקון בכל שלב של המשפט, אך יש כאמור משמעות מיוחדת להקראתו. זו הסיבה שרצוי לערב עורך דין פלילי מומחה המכיר את התחום ועומד לצדו של הנאשם.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף