LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מה ההשפעה שיש לרישום פלילי?

    רישום פלילי הוא גיליון הרשעות קודמות בו מופיעים גם עונשים שהוטלו על אדם כלשהו על ידי הערכאות המשפטיות. חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים משנת 1981 מטיל על המשטרה את האחריות לנהל מרשם פלילי, ובו רישום לעניין של כל אדם שנתקבלה לגביו החלטה מהאמור לעיל.

    מה ההשפעה שיש לרישום פלילי?

    המטרה של גיליון הרשעות הוא לעזור למשטרה ללמוד על עברו של החשוד באירוע פלילי. הגיליון מוצג בהליכים משפטיים אך רק לאחר שהנאשם הורשע, או לחילופין נקבע שביצע את העבירה, ולאחר שניתנה לו האפשרות לעיין בו.

    החוק מסדיר באמצעות רישום פלילי את כל ההרשעות, העונשים וההחלטות הקשורים למשפט הפלילי ולכן יש לו השפעה גדולה.

    תוכן עניינים

    ראשית, המרשם הפלילי עצמו כולל מידע לגבי תיקי חקירה של המשטרה וגופים נוספים. הוא מרכז תחת קורת גג אחת מידע מגופים המחויבים להעביר דיווח למשטרה כמו מס הכנסה, מע"מ, שירותי המכס וגם מצ"ח.

    שנית, רישומיו הפליליים של אדם כוללים צווי מבחן, צווים בדבר התחייבות להימנע מעבירה וצווי שירות לתועלת הציבור. זהו מידע שעלול לפגוע באדם המגיש מועמדות לעבודה או פונה להליכי אימוץ. תוכן נוסף הקיים ברישום הפלילי ומשפיע על האזרחים הוא אי הרשעה של קטין והחלטה על דרכי הטיפול, כמו גם כל שינוי שנעשה מכוח חנינה או מכוח סמכות אחרת לפי החוק והדין.

    מאמרים פופולריים נוספים:עיכוב הליכים פלילי ◄ איזוק אלקטרוניבעילה אסורה בהסכמה

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מתי ניתן לקבל תדפיס של רישומים פליליים?

      ההשפעה הישירה והמשמעותית של הרישום הפלילי על חיי האזרחים מחייבת היכרות עם התנאים בהם ניתן לדרוש ולקבל תדפיס. לפי פסק דין של בית המשפט, מלבד הזכות לעיון של אדם בכל מידע פלילי הנוגע לו, הוא רשאי לקבל את התדפיס ולעשות בו שימוש לפי החוק. בית המשפט גורס כי אין זה סביר שאדם יצטרך להעתיק בכתב ידו את הרישומים המתייחסים אליו, בעוד כיום יש כלים המאפשרים לו לקבל תדפיס מסודר בלחיצת כפתור.

      תהליך מימוש הזכות כולל הגשת בקשה לעיון במידע הפלילי בתחנת המשטרה או בצורה מקוונת. תדפיס המידע כולל את כל רישומי המשטרה מהנושאים המרכזיים שהם הרשעות והחלטות שיפוטיות, משפטים וחקירות תלויים ועומדים, תיקי חקירה שנסגרו בעילה של חוסר ראיות או העדר עניין לציבור ותיקי "אי תביעה" סגורים שלא הגיעו לכדי גיבוש כתב אישום. תהליך המימוש הוא חלק עקרוני וחשוב מההתנהלות במדינה דמוקרטית. אפשר להוציא רישום פלילי לצורך צירוף התיעוד לקורות החיים או לכל מסמך אחר רלוונטי עבור הגופים והרשויות.

      מה ההבדל בין רישום פלילי ורישום משטרתי?

      לא רבים מודעים להבדלים בין רישום פלילי ורישום משטרתי ולהשפעות השונות שיש לכל אחד מהם. ברישום פלילי נרשמים רק המקרים בהם הורשע אזרח בעבירה פלילית, בעוד ברישום משטרתי מפורטים כל תיקי החקירה שנפתחו נגד אזרח בעניין פלילי מסוים ועדיין לא נסגרו. הרישום המשטרתי מנוהל באופן נפרד מהרישום הפלילי וחלות עליו זכויות שונות. הרישום המשטרתי נועד בעיקר לצרכי פנים והוא פחות משפיע על חיי האזרח בהשוואה לרישום פלילי.

      יתרה על כך, רוב הגופים הפרטיים לא יכולים לדרוש ולקבל מידע על רישום משטרתי. זהו רישום שברובו נשאר סודי עד פתיחת החקירה או קבלת החלטה על הגשת כתב אישום. מלבד תיקי החקירה הפתוחים, ברישום הזה מופיעים תיקים שנסגרו מחוסר עניין לציבור, מחסור בהוכחות וסיבות שאינן חוסר אשמה.

      לסיכום, רישום פלילי משפיע על חיי האזרח ועלול לפגוע ביכולת למצוא עבודה, לאמץ ילד וכדומה. כדאי לפנות לעורך דין על מנת לטפל ברישום הזה ולהבין את משמעותו הרבה.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף