LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    רק אם יוכח שיסודות העבירה הפלילית מתקיימים – תואשם בפליליים

    רק אם יוכח שיסודות העבירה הפלילית מתקיימים – תואשם בפליליים

    תוכן עניינים

    יסודות העבירה הפלילית

    חשוב מאוד להכיר את יסודות העבירה הפלילית על מנת להבין כיצד מתייחסים אליה בבתי המשפט. המשפט הפלילי אמור לעזור בהסדרת חיי החברה, בין היתר על ידי הגדרת התנהגויות שליליות מסוימות כבלתי חוקיות והצגת כללים ברורים לגבי מה מותר ומה אסור לעשות. אדם המפר את הכללים יכול להיות מואשם בביצוע עבירה פלילית, עשוי לעמוד לדין ולהיענש בהתאם לעונשים הקבועים בחוק.

    היסוד העובדתי עומד בבסיסה של העבירה הפלילית. זהו יסוד המתאר התרחשות אובייקטיבית במציאות והוא מורכב מרכיב התנהגותי, רכיב נסיבתי ורכב תוצאתי. הרכיב ההתנהגותי מתבטא בהתנהגותו של העבריין בפעולה אקטיבית של מעשה או בהימנעות מעשייה הנקראת מחדל. לעומת זאת, רכיב נסיבתי מתבטא בנסיבות הרלוונטיות הדרושות להפיכת ההתנהגות לאסורה והרכיב התוצאתי בוחן את התוצאה שגרמה אותה התנהגות פלילית לכאורה.

    מאמרים פופולריים נוספים:מאפייני המשפט הפלילי בישראלאין עבירה ללא אשמה! עקרונות בדיני עונשין

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      חשיבותו של היסוד הנפשי

      היסוד השני הנמצא בכל עבירה פלילית הוא נפשי. זהו יסוד המבטא את העמדה הנפשית הסובייקטיבית של העבריין כלפי ההתרחשות.

      כל עבירה דורשת יסוד נפשי שונה וזאת לגיבוש עבירה מסוג מחשבה פלילית, רשלנות וכן הלאה. התנהגות מסוימת נחשבת לעבירה רק אם מבצעה עשה זאת במחשבה פלילית, או אם העבירה היא מסוג העבירות עליהן חלה אחריות קפידה. מהיסוד הנפשי גם נגזרים העבירות וההבדל העיקרי הוא בין עבירה התנהגותית לבין עבירה תוצאתית.

      מהו קשר סיבתי?

      עבירות תוצאתיות, בהן יש צורך להוכיח את היחס הנפשי של העושה כלפי התוצאה, דורשות גם הוכחה של קשר סיבתי. הקשר אמור להופיע בין היסוד העובדתי לתוצאתו וההבחנה היא בין קשר סיבתי עובדתי לבין קשר סיבתי משפטי.

      קשר סיבתי עובדתי שואל האם אלמלא התנהגות הנאשם הייתה נגרמת התוצאה העובדתית. מנגד, קשר סיבתי משפטי מהווה מבחן מורכב בו בודקים את הציפיות מהמעשה של הנאשם, את ההתערבות של גורמים זרים המנתקים את הקשר הסיבתי ואת מהות המעשה לעומת אופי התוצאה ומידתה.

      לסיכום, יסודות העבירה הפלילית מוכיחות כי מדובר על שדה משפטי מסועף ומסובך. מומלץ להתייעץ עם עורך דין בכל מקרה של התלבטות לגבי דיני עונשין והלכות המשפט בישראל.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף