LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    שיקולי ענישה בעבירות נשק

    עבירות נשק מתייחסות למצב בו אדם רוכש או מחזיק נשק בלא רשות ולא על פי דין. דינו של הרוכש או מחזיק נשק בלא רשות הוא 7 שנות מאסר, למעט כאשר מדובר על חלק של הנשק, אבזר או תחמושת ואז דינו 3 שנות מאסר. אדם הנושא או מוביל נשק בלא רשות על פי דין דינו מאסר 10 שנים, או מאסר של 3 שנים אם היה הנשק חלק, אבזר או תחמושת.

    שיקולי ענישה בעבירות נשק

    סעיפים אלו לא חלים על מי שעבר את העבירות בשל אי תשלום האגרה לחידוש הרישיון, או שלא חודשה הרשאת הנשק ללא מניעה לפי חוק כלי הירייה.

    תוכן עניינים

    בנוסף, אדם המייצר, מייבא או מייצא נשק או סוחר בו בתמורה ולא בתמורה בלא רשות דינו מאסר 15 שנים.

    מי שרשאי על פי דין למכור או למסור נשק אך הוא עושה זאת לאדם שאינו רשאי על פי דין להחזיק בו דינו 15 שנות מאסר, בעוד אם המוכר או המוסר סבר כתוצאה מבדיקה רשלנית שמדובר על אדם שרשאי לכך על פי דין – דינו יהיה 3 שנות מאסר בלבד.

    השאלה לאור הנתונים המובאים לעיל היא מה השיקולים העומדים מול עיניו של בית המשפט בבואו לקצוב את העונש. כל העונשים הם בגדר ענישת מקסימום, אולם יש תנאים מקלים ונסיבות חריגות שאותם חשוב להכיר.

    מאמרים פופולריים נוספים:סחיטה באיומים ◄ אלימות במשפחהגרימת חבלה בנסיבות מחמירות

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הגורמים בהם מתחשב בית המשפט

      כמו בסוגים אחרים של עבירות פליליות, גם בעבירות נשק מתחשב בית המשפט בשורה ארוכה של גורמים בבואו לגזור את עונשו של הנאשם.

      ראשית, בית המשפט בודק האם לנאשם היה עבר פלילי. ככל שהעבר הפלילי קשור באופן נחרץ לעבירות נשק ומעיד על סכנה לשלום הציבור במקרה של עונש קל, בית המשפט יחמיר את הענישה ויקבע את המאסר המקסימלי על פי חוק. שנית, בית המשפט בוחן מהן נסיבות חייו של הנאשם. הנטייה של בית המשפט היא להקל על נאשמים שבני משפחתם תלויים בהם לצורך כלכלה ורווחה, כל עוד הדבר אינו מהווה סיכון לשאר האזרחים.

      שיקולי ענישה בעבירות נשק כוללים בדיקת מצבו המשפחתי של הנאשם ובירור האם הוא סובל מבעיות רפואיות.

      בתי המשפט משתדלים להקל ככל האפשר על הנאשמים מבלי לפגוע ביכולת ההרתעה, אך תוך שמירה על כבודם. בית המשפט מברר מהן הנסיבות שגרמו לנאשם לבצע את עבירת הנשק והאם הנאשם הביע חרטה. במידה והנאשם מודה בעבירות המיוחסות לו, בית המשפט עשוי לגזור עונש מינימלי וזאת במטרה לעודד אשמים אחרים לעשות כמותו.

      מדוע לפנות לעורך דין פלילי?

      פנייה לעורך דין פלילי היא הדרך היחידה להדגיש את שיקולי הענישה הרלוונטיים לטובתו של נאשם בעבירות נשק.

      במילים אחרות, נאשם הצפוי לעמוד למשפט בגלל עבירות מן הסוג הזה לא תמיד יודע כיצד לנסח את הבקשה שלו להקלה בעונש. עליו להכיר את פסקי הדין התקדימיים, להבין אילו שיקולים חשובים יותר לבית המשפט ולהחליט על סדר עדיפויות.

      ניסוח נכון של כתב ההגנה בעזרת מעורבות עורך דין פלילי מבטיחים הגנה מרבית. הנאשם יכול להיעזר בהנחיות עורך דין פלילי כדי להוכיח בעיות רפואיות, להראות כיצד נסיבות חייו הביאו אותו למצב של ביצוע עבירה וגם כדי להביע חרטה כנה.

      עבירות נשק גובות קורבנות חפים מפשע ובתי המשפט מביעים את חומרתן בדרך של ענישה מכאיבה. אף על פי כן, ישנם שיקולים המשפיעים ישירות על פסק הדין. כדאי להתייעץ עם עורך דין ולהתערב בתהליך על מנת להקל על העונש.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף