LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מתי חלה התיישנות על רישום פלילי?

    התיישנות היא מונח משפטי שיכול לשמש בשורה ארוכה של מקרים וסיטואציות. בנוגע לרישום פלילי, בתום תקופת ההתיישנות המידע אינו זמין למי שהיה יכול לראות אותו ולהתחשב בו לצורך קבלת החלטות.

    מתי חלה התיישנות על רישום פלילי?

    תקופת ההתיישנות על רישום פלילי נקבעת לפי גיל הנאשם בעת שהורשע ולפי העונש שנגזר עליו. באופן עקרוני, תקופת ההתיישנות קצרה יותר למי שהיה קטין בעת ביצוע העבירה.

    תוכן עניינים

    מי שהיה קטין בעת ביצוע העבירה מקבל תקופת התיישנות של 3-10 שנים, בעוד עבור מי שהיה בגיר עומדת תקופת ההתיישנות על 7-15 שנים. מנגד, ישנה תקופת התיישנות ארוכה יותר על מי שריצה עונש מאסר ארוך ומשמעותי. במקרה של קנס לדוגמא התקופה קצרה מאוד.

    כפי שניתן לראות, הרשעה פלילית מתיישנת בהתאם לחומרת העונש. בהרשעה בגינה הוטל עונש מאסר של עד שנה אחת, ההרשעה תתיישן תוך 7 שנים מתום ריצוי העונש.

    במאסר של שנה עד חמש שנים, ההרשעה תתיישן רק לאחר 10 שנים. בעונש של חמש שנים ומעלה תקופת ההתיישנות תהיה שנות העונש כפול שתיים, אך לא יותר מתקופה של 15 שנים. בכל עונש אחר תהיה תחול התיישנות על רישום פלילי לאחר 3 שנים בלבד.

    מאמרים פופולריים נוספים:מה ההשפעה שיש לרישום פלילי?איך אפשר לפעול לסגירת תיק פלילי?

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      התיישנות על רישום פלילי – מתי מתחילה תקופת המחיקה?

      תקופת מחיקת רישום פלילי נמנית מתום תקופת ההתיישנות והיא מחושבת בנפרד. המשמעות של מחיקת רישום פלילי היא שמירה על המידע במאגרי המשטרה בלבד,

      אך ללא העברתו לגורמים שהיו רשאים לעיין בו טרם המחיקה. החריגים היחידים שעדיין רשאים לעיין במידע הם משטרת ישראל, צה"ל, השב"כ, ממשלת ישראל, היועץ המשפטי לממשלה והועדה לבחירת שופטים. הכלל העקרוני קובע כי תקופת המחיקה חלה 10 שנים מתום תקופת ההתיישנות.

      התיישנות רישום פלילי

      יש מקרים בהם לא חלה על הרישום הפלילי תקופת התיישנות, אלא תקופת מחיקה קצרה מהרגיל. מקרה כזה הוא רישום בגין עבירה שבוצעה על ידי קטין שטרם מלאו לו 14 שנה. כאן תקופת המחיקה תהיה 5 שנים מיום פסק הדין.

      מקרה אחר הוא רישום בגין עבירה מסוג עוון שביצע קטין בן 14-16 וכאן תקופת המחיקה תהיה 3 שנים מיום פסק הדין. במקרה שהוטל רק עונש של פיקוח קצין מבחן, תקופת המחיקה תהיה 5 שנים מיום פסק הדין. בהליכים שנסתיימו בהימנעות מהרשעה תהיה תקופת המחיקה 5 שנים מיום פסק הדין, וכך גם בהליך בו ניתן צו לפי סעיף 26 לחוק הנוער.

      מה הקשר בין עורך דין לבין רישום פלילי?

      היכרות עם תקופת ההתיישנות על רישום פלילי היא רק היבט אחד בהתמודדות עם גיליון הרשעות מן הסוג הזה. הרישום הפלילי משפיע על איכות החיים באופן ישיר ויכול לשמש מקומות עבודה, בתי משפט ומוסדות ציבוריים.

      השאיפה של כל אזרח צריכה להיות מחיקה של הרישום הפלילי וחזרה לשגרה מהר ככל האפשר. על מנת לעשות זאת כדאי להתייעץ עם איש מקצוע ולערב עורך דין המכיר את התחום.

      רק עורך דין יכול לגבש אסטרטגיה נכונה להגנה על הנאשם ולהצגת הפרטים הרלוונטיים לטובת קיצור או מימוש תקופת ההתיישנות.

      בנוסף, עורך הדין הוא הגורם היחיד הבקיא בפסקי הדין התקדימיים. מי שלא יכול לחכות לתום תקופת ההתיישנות רשאי לפנות לעורך דין מן הסוג הזה בכל מקרה של התלבטות ודילמה. קיים קשר ברור בין עורך דין לבין רישום פלילי וזהו אחד הגורמים היחידים העומדים לרשות האזרח.

      לסיכום, תקופת ההתיישנות על רישום פלילי נקבעת לפי גיל הנאשם וחומרת העבירה. אפשר לקצר את התקופה אך יש צורך במעורבות עורך דין.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף