LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    אתה חשוד בעבירה של העלמת מס – כיצד תנהג

    עבירה של העלמת מס טוענת לעריכת צעדים בלתי חוקיים שמטרתם הקטנת גובה המס. יש להבחין בין השתמטות ממס, התחמקות ממס והעלמת מס לבין הימנעות ממס, המייצגת דרכים חוקיות להשגת מטרה זהה.

    אתה חשוד בעבירה של העלמת מס – כיצד תנהג

    העלמת מס נחשבת בישראל ובמדינות נוספות ברחבי העולם עבירה פלילית שעונשה מאסר. מי שחשוד בעבירה של העלמת מס צריך לדעת איך לנהוג ולפנות לעורך דין מוקדם ככל האפשר.

    תוכן עניינים

    המורכבות של התמודדות עם מצב כזה נובעת גם מהעובדה שמדובר על פעולה הנחשבת נורמטיבית. בנוסף, העלמת מס היא עבירה שעשויה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו העלמת הכנסות, רישום פיקטיבי של הוצאות, הצגת הוצאות פרטיות כהוצאות עסקיות, קבלת הקלת מס בעקבות מצג שווא וביצוע עסקאות מלאכותיות או בדויות.

    הבנת אופי האישום בעבירה של העלמת מס היא הצעד הראשון והחשוב ביותר בהתמודדות עם מצב מן הסוג הזה.

    לאחר הבנת אופי העבירה קל יותר ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בנושא. יש לזכור כי להעלמת מס השפעה חברתית וכלכלית שלילית, לכן רצוי לממש היטב את הזכויות הנקובות בחוק. מצד שני, זימון בחקירה משרדי רשות המיסים עשוי להגיע בגלל טעות ברישומים. התנהלות לא נכונה בסיטואציה כזו גוררת נזקים בלתי הפיכים לתדמית של האזרח ומביאה לעוגמת נפש רבה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מאמרים פופולריים נוספים:שיקולי ענישה בעבירות מס ◄ שיקולי ענישה בעבירות הלבנת הון

      הכר את הזכויות שלך

      מי שחשוד בעבירה של העלמת מס צריך לדעת איך לנהוג לפי הזכויות שלו. קודם כל, דע כי זכותך להיוועץ עם עורך דין עוד קודם למועד החקירה.

      אל תחכה לחקירה עצמה כדי לשמוע פרטים נוספים ותאם פגישת ייעוץ עם עורך דין. הצג בפני עורך הדין את כל פרטי המקרה והשתמש בזימון שקיבלת על מנת להרחיב את היריעה.

      זכותך גם לשמור על זכות השתיקה כהגנה מפני הפללה עצמית ועד שעורך הדין מגיע לחקירה. במידה והינך נשאל על רישומים חשבונאיים או פעולות שבוצעו לפני זמן רב ואינך בטוח לגביהם, עדיף לבקש דחייה לבדיקה מסודרת ורק לאחר מכן לספק תשובה.

      אין לשלוף תשובות לא מבוססות או לחפש קיצורי דרך שגורמים יותר נזק מתועלת. באופן עקרוני, מומלץ להגיד "לא זוכר" מאשר לחפש תשובות אחרות שאמורות לכאורה לגרום לחוקר להשתכנע בצדקתך.

      שאלות על עניינים משפטיים יכולות להיות מופנות על ידך ליועץ המשפטי שנתן לך את השירות. זכור לענות כל הזמן בצורה מנומסת, נסה לנהוג בסבלנות ואל תתלהם מול השוטרים והחוקרים.

      פעולות קטנות והחלטות מיידיות שתקבל בחקירה ישפיעו עליך בטווח הקצר והארוך. במידה והנך נשאל על מסמך שחתימתך מופיעה בו, בקש לראות זאת. אל תאמין לכל פיתוי המוצג על השולחן והמתן כל הזמן להתייעצות עם עורך דין לפני חתימה על מסמכים חדשים.

      עתיד הנישום מול רשות המיסים

      אזרחים רבים לא מבינים את תפקידו של עורך הדין בעבירות מס ואת השפעתו על עתיד הנישום מול רשות המיסים. עורך דין מיומן יכול לעשות את ההבדל בין הטלת עונש חמור על נאשם, לבין סגירה מהירה של התיק או חתימה על הסכם טיעון. הדבר החשוב הוא לקרוא היטב את גביית העדות לפני כל חתימה ולאמת את תוכנה. אפשר להתייעץ עם עורך דין גם בשלב הזה ולבקש ממנו הנחיות לגבי ניהול החקירה בהמשך.

      לסיכום, מי שחשוד בעבירת מס צריך לנהוג על פי החוק ולהכיר את הזכויות שלו. יש שורה ארוכה של זכויות העומדות לרשות נחקרים גם בעבירות הקשורות לרשויות המס וכדאי להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף