LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מהי עבירה של החזקת סמים ומה ההשלכות שלה?

    עבירה של החזקת סמים נובעת מאופי פקודת הסמים המסוכנים. לפי הפקודה, לא יגדל אדם סם מסוכן, ייצר אותו, יפיק אותו או יכין אותו מחומר אחר, אלא ברישיון מאת מנכ"ל משרד הבריאות. העובר על סעיף ייצור, הכנה והפקה דינו 20 שנות מאסר וקנס גבוה במיוחד.

    מהי עבירה של החזקת סמים ומה ההשלכות שלה?

    מבחינת החזקה והשימוש, פקודת הסמים המסוכנים אינה מקלה ראש עם הנאשמים. הפקודה קובעת כי אדם לא יחזיק סם מסוכן ולא ישתמש בו, אלא במידה והותר לו או מתוקף רישיון של המנהל לעיל. העובר על הוראות סעיף ההחזקה צפוי לעונש מאסר של 20 שנים וקנס כספי בהתאם.

    תוכן עניינים

    במידה והחזיק בסם או השתמש בו לצריכה עצמית בלבד, דינו מאסר 3 שנים וקנס כספי קטן יותר. במקביל ועל אף הוראות אלו, מי שמחזיק סם או משתמש בו לצריכה עצמית בין כתלי בית הספר או חצריו והוא אינו לומד באותו מוסד דינו מאסר 5 שנים. הוראה זו לא חלה רק על קטינים שטרם מלאו להם 16.

    מאמרים פופולריים נוספים:הסתבכת בעבירות סמים? דע מהן זכויותיךמי זכאי לקבל מריחואנה רפואית?

    מהן דרכי החזקה לפי פקודת הסמים המסוכנים?

    אישום בעבירה של החזקת סמים מחייבת התייחסות לסוגים שונים של דרכי החזקה. לפי פקודת הסמים המסוכנים, אישום בשל החזקת סם מסוכן לא מתייחס לשאלה האם הסם המסוכן נמצא ברשותו של הנאשם, או ברשות המחזיק מטעמו של הנאשם, או אפילו אם הסם של הנאשם נמצא ברשותו של אדם אחר ללא ידיעתו. עבירה של החזקת סמים גם תקפה אם הסם נמצא במקום שאינו ברשותו של הנאשם או שאינו נתון לפיקוח או להשגחתו של שום אדם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הרחבה של עבירת החזקת סמים בוחנת את האופן בו מתייחסת הפקודה לכלים המשמשים להכנת סם או צריכתו. לפי הפקודה, לא יהיו ברשותו של אדם כלים המשמשים לכך שלא בהיתר.

      מי שעובר על סעיף זה בלבד בחוק צפוי למאסר של עד 20 שנים או קנס גבוה. במידה והכלים הנמצאים ברשותו משמשים לצריכה עצמית בלבד, דינו 3 שנות מאסר או קנס הקבוע בסעיף אחר של חוק העונשין.

      רישום פלילי בעקבות עבירה של החזקת סמים

      ההשלכה החמורה ביותר של עבירה של החזקת סמים היא רישום פלילי. רישום מן הסוג הזה מונע קבלה לעבודות במוסדות ציבוריים, עלול לעכב קידום וחוסם את הדרך למשרה בגופים בטחוניים פרטיים או ממשלתיים.

      רישום פלילי גורם לסטיגמה שלילית שקשה להיפטר ממנה, בעיקר בהקשר של שימוש והחזקת סמים. הרבה מקומות עבודה מתנים קבלת משרה מסוימת בהצגת רישום פלילי ולאחר עבירה של החזקה בסמים כמעט בלתי אפשרי להשתחרר ממנו. מעבר לכך, ההשלכות של עבירה של החזקת סמים מופיעות גם בחיים האישיים. אדם עם רישום פלילי כזה עלול להיפגע בעת קבלה ליישוב מסוים, בתהליך אימוץ ילד ועוד.

      הדרך היחידה למנוע את ההשלכות השליליות של רישום פלילי בעקבות עבירה של החזקת סמים היא להתייעץ עם עורך דין מוקדם ככל האפשר.

      ישנה תקופת התיישנות ותקופת מחיקה על רישום פלילי, אך רק עורך דין מקצועי מכיר את פסקי הדין התקדימיים ואת סעיפי החוק. עורך דין יכול לנווט את העבירה לכיוון סעיפים קלים ולשנות את אופי האישום.

      אפשר לפנות לעורך דין פלילי בכל מקרה של זימון לחקירה בשל עבירה של החזקת סמים ולהתייעץ איתו ללא התחייבות. כדאי גם לשמור על זכות השתיקה עד שעורך הדין מגיע לייצג את הלקוח. אלו פעולות בסיסיות התורמות בטווח הקצר והארוך לשמירה על זכויות הנאשם והאינטרסים שלו.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף