LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מי זכאי לקבל מריחואנה רפואית ומה המשמעות?

    אדם המעוניין לקבל אישור למריחואנה רפואית צריך לפנות לאחד הרופאים הממליצים לצורך תיאום פגישה. יש עשרות רופאים הממליצים על תרופה מן הסוג הזה והם מפוזרים בכל רחבי הארץ.

    מי זכאי לקבל מריחואנה רפואית ומה המשמעות?

    בישראל מאושר השימוש במריחואנה רפואית למספר מצומצם של מחלות, אך לאחר פניה לרופא מומחה ניתן לקבל המלצה לאספקה קבועה. יש להגיע לרופא רק לאחר בדיקה לזכאות תחת רשימת ההתוויות ויחד עם המסמכים המציגים את היסטוריית הטיפול. בפגישה יש להציג את המסמכים בצורה מסודרת ולהשתמש גם בעדויות כתובות על תרופות ומשככי כאבים הניטלים באופן קבוע.

    תוכן עניינים

    מריחואנה היא שמו הנפוץ של צמח הקנאביס, המוגדר כסם תחת פקודת הסמים המסוכנים. עם זאת, אישור מטעם רופא המוסמך לכך על ידי משרד הבריאות מאפשר אספקה קבועה של מריחואנה רפואית.

    הסיבה לכך היא שורה ארוכה של סגולות רפואיות המיוחסות לצמח ועדיפות על תרופות קונבנציונאליות אחרות. מריחואנה ידועה כגורם המקל על כאב, מעודד תיאבון ומשפר את מצב הרוח.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ההיתר למריחואנה רפואית ניתן בפעם הראשונה לתקופה של חצי שנה ולכמות חודשית של עד 50 גרם. עלות התרופה עומדת על 350-370 ש"ח לחודש, ללא קשר לכמות המתקבלת. זמן ההמתנה לקבלת היתר או חידושו הוא עד 30 ימי עסקים, בעוד עדיפות גבוהה ניתנת לחולי סרטן וחולים אחרים שלגביהם קבע הרופא המטפל שיש בכך צורך. אפשר להגיע למרכזי החלוקה באופן עצמאי או לתאם משלוח לבית.

      רשימת ההתוויות והמחלות המזכות בקבלת מריחואנה רפואית

      המחלות והתופעות הבריאותיות המזכות על פי חוק באישור מריחואנה רפואית מתעדכנות לעיתים קרובות.

      כיום ניתן לחלק אותן למספר קטגוריות. בתחום האונקולוגיה לדוגמא מדובר על מטופלים שעוברים כימותרפיה ועד חצי שנה מסיום הטיפול, כמו גם לצורך טיפול בכאב ממקור סרטני בשלב גרורתי אולם רק לאחר מיצוי האפשרויות הקליניות האחרות. מנגד, בתחום של גסטרואנטרולוגיה מדובר על אספקת מריחואנה רפואית למטופלים הסובלים ממחלת הקרוהן ובמקרים חריגים גם למטופלים הסובלים מדלקת כיבית של המעי.

      רוב האנשים המחזיקים באישור מריחואנה רפואית בישראל מקבלים אותו בגלל תופעות הקשורות לתחום הכאב.

      כאן מדובר על מטופלים הסובלים מכאב מסוג נוירופאתי ממקור אורגני, לאחר טיפול של שנה לפחות במרפאת כאב קונבנציונאלית.

      לצורך השוואה, בתחום של מחלות זיהומיות ניתן לקבל אישור על מריחואנה רפואית למטופלים הסובלים מאיידס. בתחום הנוירולוגיה נהוג לרשום את התרופה למטופלים המאובחנים בטרשת נפוצה, סובלים מפרקינסון או בגירים עם תסמונת טורט. לבסוף, בתחום הטיפול הפליאטיבי נרשמת מריחואנה רפואית למטופלים סופניים ובתחום הפסיכיאטריה למטופלים עם PTSD (פוסט טראומה) ולפי קריטריונים מסוימים.

      צריכת מריחואנה רפואית באישור

      מלבד משמעות האישור, אופי קבלת התרופה והתנאים הנובעים מסוג המחלה, כדאי להכיר את הדרכים השונות לצריכת מריחואנה רפואית. אפשר לצרוך את המריחואנה בדרך של עישון על ידי ג'וינט, פייפ, באנג או דאבינג. אפשרות אחרת היא לבצע אידוי של הקנאביס במכשיר ייעודי ולחמם את הפרח או את התמצית לטמפרטורה בה החומרים הפעילים מתאדים אך לא נשרפים.

      יש גם רופאים הממליצים על צריכת מריחואנה רפואית בדרך של עיכול. כאן הדרכים הנפוצות הן בצורת עוגיות, בשמן של משרד הבריאות או בקפסולות קנאביס המאפשרות את נטילת הרכיבים הפעילים בצורה נוחה ועם השפעה לטווח ארוך.

      לסיכום, מריחואנה רפואית לא מוגדרת כתרופה בסל הבריאות אך משרד הבריאות מאשר את השימוש בה בגלל סגולות ייחודיות. אפשר לקבל אותה באמצעות ספקים רשמיים, לאחר תיאום פגישה עם רופא מומחה ורק לאחר עמידה בקריטריונים ותנאים המתעדכנים בחוק.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף