LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    שחרור ממעצר בית לצורכי עבודה – כיצד?

    שוחררת ממעצר בתנאים מגבילים ואתה נתון במעצר בית. האם תוכל לצאת ממעצר הבית לצורכי עבודה? ממי עליך לבקש אישור לכך? ומה הם הסיכויים שיאשרו לך זאת? על כך במאמר שלפניכם.

    שחרור ממעצר בית לצורכי עבודה – כיצד?

    תוכן עניינים

    מעצר בית כתחליף למעצר בפועל

    מעצר בית הינו תחליף למעצר של ממש. החוק קובע כי אין לעצור חשוד או נאשם אם ניתן להסתפק במעצר בית אשר ישיג את אותה המטרה. בין אם מדובר במעצר ימים ובין אם מדובר במעצר עד תום ההליכים, אין לעצור אדם אם ניתן להסתפק בחלופה של מעצר בית.

    כאשר המשטרה או התביעה מבקשים מבית המשפט לעצור חשוד או נאשם, בא כוחו של החשוד או של הנאשם מבקש מבית המשפט להמיר את המעצר במעצר בית. השופט בוחן את הבקשה, ובמידה ונמצא כי מידת מסוכנתו של החשוד/הנאשם אינה גדולה וכי ניתן להסתפק במעצר בית, מורה השופט על שחרור החשוד/הנאשם למעצר בית.

    [הערה: למען הנוחות אכתוב את המשך המאמר על 'חשוד', אך למעשה הדין זהה גם לגבי 'נאשם'].

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      שחרורו של חשוד למעצר בית כולל ערבות של בני משפחה או חברים הערבים לכך שהוא לא יצא מהבית. בחלק מן המקרים מוצמד אזיק אלקטרוני לגופו של החשוד, אשר שולח אותות אלקטרוניים אל המשטרה המאפשרים לה לעקוב אחר מיקומו.

      תסקיר שירות המבחן

      בכדי לקבוע את מידת מסוכנותו של חשוד ובכדי לקבל החלטה לגבי שחרורו למעצר בית, עומד לרשות בית המשפט כלי אפקטיבי המכונה 'תסקיר שירות המבחן'.

      תסקיר שירות המבחן מבוצע על ידי עובד/ת סוציאלי/ת מטעם המדינה, אשר בוחן את עברו הפלילי של החשוד, את אופיו, את מידת שיתוף הפעולה שלו ואת מידת כנות החרטה שלו. באמצעות שקלול הגורמים הללו [ועוד גורמים] קובע התסקיר את מידת מסוכנותו של החשוד וממליץ האם ניתן לשחררו למעצר בית.

      התסקיר עשוי להמליץ על מעצר בפועל, על מעצר בית הכולל איזוק אלקטרוני או על מעצר ללא איזוק. המלצות התסקיר אינן מחייבות את בית המשפט, אך בדרך כלל בית המשפט מסתמך עליהן.

      בקשה ליציאה ממעצר בית לצורכי עבודה

      חשוד הנמצא במעצר בית רשאי להגיש לבית המשפט בקשה להקלה בתנאי שחרורו. בין השאר, הוא רשאי לבקש מבית המשפט לאפשר לו לצאת ממעצר הבית לצורכי עבודה, עם או בלי האיזוק האלקטרוני.

      בית המשפט שוקל את הבקשה ומכריע בה על פי מידת מסוכנותו של החשוד ועל פי מידת החשש שהוא יברח ממעצר הבית. לצורך ההחלטה, עשוי בית המשפט להסתמך על תסקיר שירות מבחן שנערך בעבר, או להורות על עריכת תסקיר חדש.

      דוגמה מהפסיקה לאישור יציאה ממעצר בית לצורכי עבודה

      בפסק דין 35940-05-14 נידונה בקשתו של נאשם אשר הורשע בעבירת גידול סמים. הנאשם היה נתון תחילה במעצר בפועל עד תום ההליכים, לאחר מכן שוחרר על ידי השופט למעצר בית, וכעת נידונה בקשתו ליציאה ממעצר הבית לצורכי עבודה.

      הנאשם טען בפני השופט כי מדובר במפעל גדול המונה 150 עובדים וכי ישנה הסעה מסודרת הלוך וחזור אל העבודה ומהעבודה. בנוסף, ציין הנאשם כי בבדיקות הסמים שנערכו הוא נמצא נקי מסמים.

      בפסק הדין עומד השופט על ההתקדמות שעשה הנאשם במהלך הזמן, וקובע כי עבודה סדירה עשויה להפחית את מסוכנותו של הנאשם ולא להגבירה. אי לכך, מכריע השופט, הנאשם רשאי לצאת אל העבודה עם ההסעה ולחזור עִמה.

      כמו כן, הוא רשאי לשהות במקום העבודה בשעות העבודה ללא פיקוח רציף.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף