LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    שיקולי ענישה בעבירות מס

    עבירות מס נבדלות זו מזו ונשענות על שורה ארוכה של חיקוקים. בניגוד לתחומים אחרים, קשה להגדיר בספקטרום צר את העונש המוטל על עברייני מס מורשעים בישראל.

    שיקולי ענישה בעבירות מס

    בעבירות כלכליות נוטה בית המשפט לפסוק לנאשם גזר דין על פי מידתו. גזר הדין נקבע בהתאם לכל הליך פלילי בנפרד ועל בסיס עיקרון ענישה סובייקטיבי. יש לכך משמעויות רבות מבחינת אופי ההתמודדות עם עבירות מס והייצוג המשפטי שניתן לתאם מול עורך דין פלילי.

    תוכן עניינים

    על אף האמור לעיל, ניתן לזהות מספר שיקולי ענישה שחוזרים על עצמם בעבירות מס בארץ ובעולם. השיקולים המרכזיים הם העבר הפלילי של הנאשם וההיסטוריה שלו בביצוע עבירות מן הסוג הזה.

    אדם הנאשם בעבירת מס של מאות אלפי שקלים יכול לקבל גזר דין מופחת בהשוואה לאדם שהעלים כמות קטנה יותר של מס, אך עשה זאת בעבר ואף נענש על כך. בנוסף, בית המשפט משתמש בשיקולים אובייקטיביים כמו מידת הבעת החרטה מול ניהול דיון הוכחות. שיקולים אחרים העומדים לנגד השופט הם הגעה להסדר טיעון מוקדם, נסיבות אישיות המצדיקות המתקה או החמרה של גזר הדין, תלות משפחתית כלכלית בנאשם וכדומה.

    מאמרים פופולריים נוספים:אתה חשוד בעבירות זיוף והונאה?שיקולי ענישה בעבירות הלבנת הון

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם יש שיקולי ענישה שונים בעבירות מס נגד הקופה הציבורית?

      אפשר לומר כי במידה מסוימת מפעילים בתי המשפט שיקולי ענישה שונים בעבירות מס המתבצעות כנגד הקופה הציבורית. אלו עבירות מס משמעותיות יותר,

      היות והן לא קשורות רק לחשבון הבנק של הנאשם. לעבירות מן הסוג הזה יש השפעה על הציבור ובתי המשפט חייבים להביא זאת לידי ביטוי בקביעת גזר הדין. עבירות מס נגד הקופה הציבורית גורמות נזקים כלכליים כבדים למשק. אלו עבירות המכוונות בעקיפין כלפי כל אזרחי המדינה, והן גם עלולות לפגוע בטוהר המידות ובאמון במערכת הציבורית.

      בית המשפט העליון מדגיש כי אלו עבירות שגזר הדין המושת על מבצעיהן צריך להיגזר מתוך אינטרס ההרתעה.

      למרות שאינטרס ההרתעה קיים גם בעבירות מס אינדיבידואליות, קל להבין מדוע בית המשפט מייחס לעבירות נגד הקופה הציבורית משמעות גדולה. מטרת בתי המשפט היא לגרום לציבור להבין שעבירות מס אינן משתלמות. כך סביר להניח שניתן להרחיק עבריינים פוטנציאליים מביצוע העבירות הללו, גם בהיבט האישי וגם במישור הציבורי.

      העונש בגין עבירות מס הוא לא תמיד כספי. לעיתים מדובר בעבירות מס חמורות בהן הנאשם מקבל עונש מאסר. אלמנטים נוספים המשפיעים על אופי העונש מהבחינה הזו הם היקף הסכומים, גובה הנזק שנגרם לקופה הציבורית ונסיבות העבירה. תחום המעיד על מסוכנות מיוחדת ישכנע את בתי המשפט לקבוע עונש חמור על הנאשם.

      תפקידו של עורך דין בהקלת העונש

      עבירות מס מחייבות מעורבות מוקדמת של עורך דין פלילי המכיר את התחום. הוא בקיא בשיקולי הענישה השונים והיתרון שלו בא לידי ביטוי ביכולת להציג פסקי דין תקדימיים.

      עורך דין פלילי הוא הגורם האובייקטיבי היחיד המוסמך לייעץ ללקוח לגבי הגשת ערעור. את הערעור אחרי קביעת העונש ניתן להגיש בגין ההחלטה עצמה של בית המשפט, בגין העונש או בגין שתי הטענות גם יחד. הדבר החשוב הוא לערב את עורך הדין בשלב מוקדם ככל האפשר. נחקרים בעבירות מס יכולים לשמור על זכות השתיקה ולהמתין למעורבות עורך דין שיטה את האישום הפלילי לכיוון סעיפים קלים ככל האפשר.

      לסיכום, שיקולי הענישה בעבירות מס משתנים בהתאם לנסיבות המקרה. יש הבדלים בין עבירות מס רגילות לבין עבירות נגד הקופה הציבורית, אך בכל מקרה רצוי להתייעץ עם עורך דין פלילי עם ניסיון.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף