LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    הסתבכת בעבירת סמים קלים? מה העונש שצפוי לך

    "רק גראס, לא ביג דיל" – תופתעו לגלות שגם על סמים קלים עלולים לקבל עונשים כבדים. כל הפרמטרים שיכריעו מה העונש הצפוי לכם.

    הסתבכת בעבירת סמים קלים? מה העונש שצפוי לך

    אנשים רבים ובני נוער צורכים סמים קלים דוגמת מריחואנה או קנאביס אם באירועים חברתיים ואם בפרטיות ביתם וסבורים בטעות שהם אינם חשופים לענישה משמעותית.

    העובדה ש"כולם" עושים זאת, ושהשיח כלפי סמים קלים נהיה פתוח ומתירני יותר מבעבר, יוצרים תחושה מתעתעת של ביטחון אצל אלו הצורכים סמים קלים.

    תוכן עניינים

    סמים קלים – עונשים כבדים

    לא פעם חשודים נדהמים לגלות מה העונשים הצפויים להם בגין שימוש בסמים קלים ועל אחת כמה וכמה בגין סחר בסמים קלים. פקודת הסמים המסוכנים לא התעדכנה לרוח התקופה ולתרבות הצריכה העכשווית, והיא מתייחסת לסמים קלים ולסמים קשים כאל מקשה אחת.

    עם זאת לבית המשפט ניתן שיקול דעת ופרשנות והוא רשאי להקל על החשודים במצבים מסוימים, אך אלו אינם מקרים שכיחים. מכאן החשיבות הרבה של הייצוג המקצועי על ידי סנגור פלילי בעבירות סמים.

    מניסיוני, חשודים שזכו לייעוץ וליווי משפטי הצליחו פעמים רבות להכריע את הכף ולשכנע את ביהמ"ש להקל בעונשם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      נעצרתם על סמים קלים – הדברים שיכולים לשחק לטובתכם

      בעוד החוק היבש אינו מפריד בין סמים קלים וסמים כבדים, בית המשפט מתייחס לכל מקרה לגופו ובוחן את נסיבותיו. בית המשפט יבדוק בין היתר מהי כמות הסם, סוג הסם, האם מדובר בשימוש עצמי או סחר, האם יש לחשוד עבר פלילי, האם החשוד מביע חרטה ומעוניין להשתקם, ועוד.

      כמות הסם

      פרמטר מהותי בשיקולי בית המשפט הוא כמות הסם. לפי פקודת הסמים המסוכנים, אם כמות המריחואנה או הגראס עולה על 15 גרמים, לא מדובר בסם לשימוש עצמי, אלא לסחר. וככל שהכמות תהיה גדולה יותר, כך ההנחה שמדובר בסחר, תתחזק.
      במקרים מסוימים עורך דין פלילי המתמחה בסמים יוכל לשכנע את בית המשפט שגם כמות העולה על 15 גרמים, נועדה לשם צריכה עצמית ולא סחר. מהלך כזה אינו פשוט אך ההבדל בענישה הוא מהותי מכיוון שהענישה על סחר יכולה להגיע עד ל-20 שנות מאסר.

      נכונות לשיקום

      ייצוג על ידי עורך דין מקצועי העוסק בפלילים יכול להשפיע על בית המשפט ולגרום לו לשקול הליכים שיקומיים על פני העונשים המוגדרים בחוק.

      עמידה בתוכניות שיקום, שיחות עם עובדים סוציאליים, הבעת חרטה, ונכונות אמיתית להשתקם יכולים להילקח בחשבון ולשחק לטובתכם.

      ברוב המקרים עורך הדין יבקש שהחשוד יישלח לקבלת תסקיר משירות המבחן (מטעם משרד הרווחה). את התסקיר מבצעים עובדים סוציאליים ומטרתו לאתר חשודים שפוטנציאל השיקום שלהם גבוה, ולהקטין את עונשם תוך שימת דגש על שיקומם.

      עורך דין מקצועי יעודד את החשוד לשתף פעולה קציני המבחן, ולהביע חרטה כנה על מעשיו. שכן שיתוף הפעולה הוא בעל חשיבות מכרעת כדי להוביל לענישה שיקומית. כמו כן על עורך הדין לערוך סימולציות ולהדריך את החשוד באשר להתנהגות הרצויה כדי להשיג את חוות הדעת החיובית. בדיוק כמו שעליו להכין חשוד לחקירה במשטרה, ההדרכה של החשוד היא קריטית.

      עבר פלילי

      לעובדה אם עברכם נקי או שמא הנכם בעלי עבר פלילי יש חשיבות גבוהה גם כן. אם יש לכם עבר פלילי, סביר להניח שהעונש שתקבלו יהיה מחמיר.

      אם מדובר בעבירה הראשונה שלכם, יש סיכוי טוב יותר שעורך הדין יצליח להביא לסגירת התיק. בני נוער רבים הצורכים סמים קלים עקב לחץ חברתי נעצרים לראשונה בחייהם. לסנגור פלילי בעל ניסיון בתחום יש את המומחיות והידע כיצד לשכנע את השופט לסגור את התיק ולמנוע הכתמה של עתידם.

      כיצד אפשר להשפיע על הענישה הצפויה

      אנשים רבים משוכנעים שמדובר בזוטות וממהרים להודות ולהפליל עצמם בפני השוטרים מבלי שנועצו בעורך דין ואחר כך משלמים על כך ביוקר. גם אם עברם הפלילי נקי, וזוהי עבירתם הראשונה, הדבר אינו מבטיח שלא יקבלו עונש מאסר.

      כאמור טווח הענישה רחב – מסגירת התיק ועד לריצוי 20 שנות מאסר. לעתים ייעוץ וייצוג של סניגור פלילי העוסק בעבירות סמים יכול לעשות את כל ההבדל.

      ייעוץ והכנה לקראת תרגילי החקירה המשטרתית יכולים לעצור את כדור השלג מלהתגלגל ולהוביל לכך שלא יוגש כתב אישום.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף