LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
LawOnTheWeb_MainPic הסתבכת בפלילים
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8044023

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    פיצוי רוכב אופנוע שנפגע בתאונה עצמית

    רבות מתאונות הדרכים המתרחשות בישראל בכל שנה הן תאונות אופנוע, וחלק גדול מתאונות האופנוע, הן תאונות עצמיות, כלומר תאונות שלא מעורב בהן כל גורם מלבד רוכב האופנוע. 

    פיצוי רוכב אופנוע שנפגע בתאונה עצמית

    מאמר זה יעסוק בפיצוי רוכב אופנוע שנפגע בתאונה עצמית.

    תוכן עניינים

    מה רוכב אופנוע שנפגע בתאונה עצמית צריך לעשות כדי לקבל פיצוי?

    כדי לקבל פיצוי, צריך רוכב האופנוע לבצע מספר פעולות:

    ראשית, על אף שמדובר בתאונה עצמית, כלומר בתאונה לא מעורב כל גורם מלבד רוכב האופנוע, חשוב שהאחרון יתעד את אירוע התאונה באופן המדויק והמפורט ביותר: מהם התאריך והשעה שבהם התרחשה התאונה, היכן התרחשה התאונה וכל פרט נוסף שיכול לסייע.

    בנוסף, צריך רוכב האופנוע לתבוע את החברה שמבטחת בביטוח חובה את אופנועו. אותה חברה ו/או בית המשפט, בודקים האם אכן יש להעניק פיצויים לרוכב האופנוע, ואילו רכיבי נזק מגיעים לו.
    גובה הפיצוי נקבע בהתחשב במספר גורמים:

    גיל: ככל שרוכב האופנוע צעיר יותר, הפיצוי צפוי להיות גבוה יותר שכן הפגיעה צפויה להשפיע על רוכב האופנוע למשך זמן ארוך יותר

    כושר השתכרות: ככל שהפגיעה גורמת לשינוי משמעותי יותר בתפקודו היומיומי בעבודתו של רוכב האופנוע, הוא צפוי לקבל פיצוי גבוה יותר

    שיעור נכות: ככל ששיעור הנכות גבוה יותר, גם הפיצוי גבוה יותר. שיעור הנכות נקבע על ידי הביטוח הלאומי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ייתכן שהתאונה בה נפגע רוכב האופנוע היא גם תאונת עבודה

      אנשים רבים רוכבים על אופנוע כחלק מעבודתם, למשל ובעיקר שליחים. רוצה לומר, אם רוכב אופנוע נפגע בתאונה עצמית בדרכו למסירת משלוח, או בדרכו חזרה ממסירת משלוח – נחשבת התאונה גם לתאונת עבודה, מלבד היותה תאונת דרכים.

      כשתאונת האופנוע היא גם תאונת עבודה, צריך רוכב האופנוע לפנות, מלבד לחברת הביטוח, גם לגוף האחראי על הענקת פיצויים לעובדים בגין תאונות עבודה – המוסד לביטוח לאומי.

      ואולם, חשוב להבהיר, שכל סכום שנפסק לטובת רוכב האופנוע מחברת הביטוח, מקוזז מהסכום שאמור היה להיות משולם על ידי הביטוח הלאומי. רוצה לומר, רוכב האופנוע לא נהנה מפיצוי מלא גם מחברת הביטוח וגם מהמוסד לביטוח לאומי.

      בנוסף, חשוב להבהיר שהתאונה לא נחשבת לתאונת עבודה רק אם היא מתרחשת במסלול שמוביל ישירות מביתו של רוכב האופנוע לעבודתו ולהיפך.

      אם לדוגמא, רוכב האופנוע תכנן לנסוע מביתו למסעדה, ומהמסעדה להמשיך לעבודתו, אך בדרך למסעדה הוא נפגע בתאונה – לא מדובר בתאונת אופנוע.

      ואולם, אם התאונה מתרחשת, למשל, בדרכו של רוכב האופנוע למלא דלק (ומתחנת הדלק הוא תכנן להמשיך ישירות לעבודתו), מדובר בסטייה קלה מהמסלול הישיר ולכן במקרים כאלה התאונה אכן נחשבת לתאונת עבודה.

      חשוב לפנות לעורך דין תאונת אופנוע

      בנוסף לפעולות שצוינו, חשוב שכל רוכב אופנוע שנפגע בתאונה עצמית יפנה לעורך דין תאונת אופנוע.

      ראשית, כאמור, ייתכן שהתאונה היא גם תאונת עבודה, ואדם ללא ידע משפטי יכול כלל לא להיות מודע לכך.

      פנייה לעורך דין תאונת אופנוע מבטיחה שאם מדובר בתאונה שהיא גם תאונת עבודה, עורך הדין יעדכן בכך את רוכב האופנוע, וידאג שיתבע הן את חברת הביטוח, הן את המוסד לביטוח לאומי והן את קרן הפנסיה (אם התאונה גרמה לרוכב האופנוע לאובדן כושר עבודה לזמן מסוים).

      שנית, ישנם מקרים שבהם לא נפסק כל פיצוי בעבור הנפגע, ואם נפסק – יכול לעבור זמן רב מרגע הגשת התביעה ועד קבלת הפיצוי בפועל.

      עורך דין לתאונות אופנוע יודע כיצד יש לנהל שיח מול חברת הביטוח וכן מתפקידו לוודא שכל המסמכים שרוכב האופנוע צריך לאסוף אכן נמצאים ברשותו. כך גובר הסיכוי לקבלת פיצוי, ובאופן מהיר בפרט.

      לסיכום, כדי לקבל פיצוי, רוכב אופנוע שנפגע בתאונה עצמית צריך לתעד את אירוע התאונה באופן המדויק והמפורט ביותר, וכן לתבוע את החברה שמבטחת את אופנועו בביטוח חובה.

      אם מדובר בתאונת עבודה, צריך רוכב האופנוע לפנות גם למוסד לביטוח לאומי.

      כדי לדעת אם התאונה היא גם תאונת עבודה, חשוב שרוכב האופנוע יפנה לעורך דין לתאונות אופנוע, שכן ייתכן שאכן מדובר בתאונה שהיא גם תאונת עבודה אך רוכב האופנוע כלל לא מודע לכך.

      חשוב לפנות לעורך דין לתאונות אופנוע גם משום שהוא יודע כיצד יש לפעול באופן שיגביר את הסיכוי לקבלת פיצוי, ובפרט באופן מהיר.

      *המופיע באתר הסתבכת בפלילים LawOnTheWeb אינו מחליף ייעוץ במשרד עורכי דין, ואינו מתיימר להיות מדויק, מעודכן או מקיף. העושה שימוש באתר עושה זאת באחריותו הבלעדית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף